BasBQ
Beef en Steak

BBQgenootschap zomer meeting

Ja dat natuurlijk wel ;)
 
Gerard777 zei:
Ja dat natuurlijk wel ;)

Gelukkig maar, wilde al zeggen dat ik niet ging komen :p
 
Gerard777 zei:
Injecteren is een keuze; ik doe t wel bij competitie maar thuis eigenlijk nooit ;) kruiden kan op locatie; het gaat voornamelijk om de bereidingswijze zodat je thuis met de opgedane ervaring de op kunt maken zoals je zelf wilt :)
Ok, maar gaan we wel ribs/pork/brisket klaarmaken? Lijkt me redelijk krap qua timing of niet? Als ik bijvoorbeeld pulled pork wil maken, dan gok ik dat het vlees op z'n vroegst rond een uur of 11 op de Q gaat, dan wordt het wel erg laat voordat we kunnen genieten van het resultaat?
 
8 uurtjes gemiddeld, dus 1900 klaar :)
 
Ik heb gisteren een Boston Butt opgehaald bij Beef & Steak dus ben er helemaal klaar voor.

O ja, Gerard, die vriend die ik meenemen doet graag mee met de ribs workshop als dat nog kan. (hij heeft mijn mini wsm mee of we gooien ze op mijn WSM erbij).
 
Ik ben gewoon een control freak, wil dit soort dingen goed plannen, sorry  :D

Hierbij geef ik me op voor de pulled pork-klas, ik neem het vlees mee, is er nog meer dat ik mee moet nemen, behalve een zonnig humeur?  B-)

Ik heb een UDS, maar die is wat lastig mee te nemen. Bovendien ben ik wel benieuwd naar zo'n WSM, is er nog een beschikbaar om te 'lenen' op locatie?
 
pffff krijg nou wat....het is nog waar ook.... Ik dacht dat we in die paar uurtjes alleen kort aan "theorie" gingen doen, maar ik heb even terug gelezen en we gaan het dus daadwerkelijk klaarmaken. Welnu, op zoek naar wat vlees dan maar....
Helaas kan ik geen smoker meenemen, dus ik hoop dat er nog een plekje over is tussen alle andere lappen. Ik ga proberen 1 brisket van zo'n 3 kilo mee te nemen en 1 dikke slab ribs. Het is maar voor de hartige trek tussendoor toch? Ik moet nog wel eten 's avonds :)
 
Vuur en Rook zal ook aanwezig zijn en als je iets nodig hebt dan kan Martijn het voor je meenemen. Doe daarvoor het volgende:


Bestel voor as vrijdag 12.00 kies optie maak het bedrag over (doe dit niet!)
Vermeld bij de opmerkingen: treffen zeewolde
Wij nemen de bestelling mee, rekenen contant af (uiteraard zonder verzend kosten)
Bij iedere bestelling van 50? plus doen wij een gratis fles chicken ?n rib sauce twv 7.95?

 
mrwolf zei:
Ik ben gewoon een control freak, wil dit soort dingen goed plannen, sorry  :D

Hierbij geef ik me op voor de pulled pork-klas, ik neem het vlees mee, is er nog meer dat ik mee moet nemen, behalve een zonnig humeur?  B-)

Ik heb een UDS, maar die is wat lastig mee te nemen. Bovendien ben ik wel benieuwd naar zo'n WSM, is er nog een beschikbaar om te 'lenen' op locatie?
Helaas moet ik me toch afmelden voor de klas, maar ik kom zeker wel even langs later op de dag.
 
Naast een tap is nu ook het PIN apparaat aanwezig :)

En is er iemand die een zelfbouw controller mee kan nemen en bereid is hier een korte demonstratie van te geven?
 
Ik heb een Heatermeter, die wil ik best meenemen. Is er wifi beschikbaar om hem te koppelen (en een pc met netwerkkabel om dit in te stellen), zodat ook de bijbehorende website getoond kan worden? Dat is wel het mooiste onderdeel natuurlijk :)

Mijn fan is een standaardfan die ik gebruik op mijn UDS, die moet als het goed is zonder adapter ook op een WSM passen.
 
Wifi is er dus we kunnen wel wat organiseren :)
 
Hoe laat begint de Heatermeter cursus???
:O)
 
ReneR zei:
Hoe laat begint de Heatermeter cursus???
:O)
Ik ben er op rond een uur of half 2 denk ik, als je daarop doelt  :-/
Het instellen van de wifi zonder een pc is eigenlijk niet even snel te doen, dus ik ga eens kijken of ik vanavond thuis wat kan opzetten met mijn iPhone als wifi hotspot ofzo...
 
Ik kom morgen ook nog wel even buurten, wel weer eens leuk al die Q's te zien.
 
Ik krijg net van de 'agenda' te horen dat ik morgen wel kan komen. Alleen moet ik wel omstreeks 14:30 weer op huis aan. Ik kan dus niet met de workshops meedoen, maar alleen meekijken.
Ik neem aan dat dat geen bezwaar is :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan