BasBQ
Beef en Steak

BBQ'ed kip kroketten.

 
 
 

eikie

Kooltjesharker
Berichten
175
Niet voor de volle 100% een BBQ gerecht, maar wel lekker ;)

Tijdje geleden bij het behalen van mijn tokkie badge ook een aantal kipfilets gesmoked welke meteen de vriezer ingegaan zijn voor "later".
Gisteren was dat moment daar en is er besloten om van de kip kroketten te maken.

Via de bijzonder goede site van noskos (BBQ-NL.com) het recept geleend, de pulled pork dus vervangen voor kip en bijzonder lekker gesmuld. Omdat het vlees al uit de vriezer kwam niet het risico genomen door de kroketten weer in te vriezen, dus familie zat ook aan de frituur ;)

2zfkb9i.jpg

qsnsjs.jpg


Je proefde de kip nog prima, alsmede de BBQ.. Erg lekker en een leuk recept om uit te breiden met andere vleessoorten.

Daarnaast een woordje van dank richting noskos voor zijn blog/site, waarvan ik al vele tips, recepten en inspiratie heb mogen pakken...
 
Everybody loves Noskos ;)
 
Je kroketten zien er heerlijk uit! Moet ook maar eens gaan kijken op de site, misschien steek ik er nog wat van op :D Nee, hoor altijd leuk om te horen dat mensen iets aan mijn site hebben, daar doe ik het tenslotte voor.
 
kun je ze ook over zee versturen?
Zien er heerlijk uit
 
Leo zei:
kun je ze ook over zee versturen?
Zien er heerlijk uit
als ik ze nog had, had ik ze gestuurd,maar helaas, mede dankzij familie zijn ze geheel opperde pop..
 
Mooi hoor, zelf kroketten maken staat hier ook nog op het lijstje.
 
Alflies zei:
Mooi hoor, zelf kroketten maken staat hier ook nog op het lijstje.
viel me mee hoe simpel het was, had met het paneren een enorme kliederboel verwacht met zacht klont en ragout overal, maar het was echt leuk om te doen...
 
Komt door de gelatine dat de ragout goed stevig is zodat je er mooie kroketten van kan maken. Boven de 100?C verliest de gelatine zijn werking en hou je weer en zachte binnenkant over.
 
noskos zei:
Komt door de gelatine dat de ragout goed stevig is zodat je er mooie kroketten van kan maken. Boven de 100?C verliest de gelatine zijn werking en hou je weer en zachte binnenkant over.
en dat werkt inderdaad prima... voelde wel een beetje als valsspelen, maar dat gevoel verdween na de eerste hap ;)
 
Waarom valsspelen? Holtkamp, de kroketten koning van Nederland, doet het altijd. Is gewoon de truc om het goed te doen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan