BasBQ
Beef en Steak

BBQ voor de band!

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Hoi collega's!

Omdat in het mooie Brabant 11-11 alweer bijna voor de deur staat willen we het weekend hiervoor met de hele vastenavond band met z'n allen gezellig eten! Omdat ik hem deze keer organiseer gaat uiteraard de bbq aan.

Wat ik heb voor handen? Een Weber OTP 57" + Spit en een WSM 57 (Officieel nog niet... volgende week jarig en mag dit eigenlijk niet weten... :>)

We zijn met zestien personen (inclusief aanhang) en ik zat te denken aan het volgende:

* 2 stukken procureur voor PP (2,6 kg)
* 1 brisket (3.5 kg )

En op de weber OTP wil ik een speenvarkentje van 4 kilo doen van B&S (past dit trouwens?). Nu is mijn vraag vooral of dat het genoeg is of juist te veel. Er zitten een paar goede eters tussen maar ook 6 vrouwen. (Heft elkaar misschien weer op?) Garnituur erbij zal veel bier zijn, broodjes (voor de PP) en de gebruikelijke salades en sausjes.

Hebben jullie nog tips of tricks voor mij?  Ik hoor het van jullie! :)
 
Ik zou zeker ook MOINKS maken en ribben.
Maar even een vraagje: zakdoek knoop van voor of van achter?  ;)
 
Ridevi71 zei:
Ik zou zeker ook MOINKS maken en ribben.
Maar even een vraagje: zakdoek knoop van voor of van achter?  ;)

Knoop van voooooor, denk! :p

Ja ik wil zoveel maken haha, maar moet ook even prijs technisch denken en niet iedereen lust ribben denk ik. Lastig :(
 
Van voor..... Dan hebben we het over het krabbegat  :D

MOINKS zijn niet duur en iedereen lust dat wel hoor.
Misschien ook nog een stuk walchers gilden spek?
Bij een paar biertjes gaat dat er wel in hoor.

Mar ag . Ge wit ut, agge mar leut et.
Vastenavond komt er aan  <:p
 
Ridevi71 zei:
Van voor..... Dan hebben we het over het krabbegat  :D

MOINKS zijn niet duur en iedereen lust dat wel hoor.
Misschien ook nog een stuk walchers gilden spek?
Bij een paar biertjes gaat dat er wel in hoor.

Mar ag . Ge wit ut, agge mar leut et.
Vastenavond komt er aan  <:p

Haha helemaal goed geraden! Kom je uit de buurt?:p Moinks zouden dan alleen op de WSM moeten omdat de OTP bezet is door een speenvarkentje. Krijg je dan niet te veel temperatuur verschil voor de PP als je deksel steeds eraf haalt voor het lakken, afhalen enz enz? De PP ligt dan op het rek eronder namelijk..

Iemand anders nog suggesties of tips? 🙈
 
heb 25 jaar in halsteren gewoond, dus dat was altijd naar het krabbegat met carnaval.
de kaai en zo...
woon nu in Dinteloord, maar af en toe kriebelt het nog wel hoor  :)

MOINKS kan je er ook pas opleggen, een uurtje voordat je ook je PP gaat lakken. Dan doe je meteen alles aflakken.
Je kan ook even snel het bovenste rooster eraf halen, deksel sluiten, MOINKS kwasten en dan rooster weer snel terug.

Ik zou persoonlijk een dag ervoor de MOINKS maken. Duurt niet lang dus kan best even een keer savonds.
Kan je jezelf vervolgens compleet richten op de PP. Opwarmen van de MOINKS lijkt me geen probleem....
 
Bah krabbe twee magen die zullen wel wat lusten :p
Wat je ook zou kunnen doen is je pp een dag (of 2) eerder maken en de dag zelf enkel opwarmen. Zo doe ik het meestal met verjaardagen.
Ook spareribs dag ervoor de zogezegde 3-2 en de dag zelf de 1. Ideaal te combineren met de MOINKS op de smoker.
 
+1
Voorbereiden dus
 
Mocht je evt ruimte gebrek hebben je kan bij mij wel een 47 of 57 kettle lenen.
 
Effe nog een stukje topic kapen..

Rolaanndd zei:
Nu is mijn vraag vooral of dat het genoeg is of juist te veel. Er zitten een paar goede eters tussen maar ook 6 vrouwen. (Heft elkaar misschien weer op?)

Hoe veel houden mensen die er verstand van hebben aan?

Ik vind het zo variabel, meestal heb ik veel over (omdat ik me niet wil laten kennen en wil voorkomen dat ik te weinig heb) maar ook weleens 1kg eten (vlees rauw) per persoon aangehouden, en dat was zo goed als op...sommige mensen kunnen echt enorm inladen!
 
barts zei:
Mocht je evt ruimte gebrek hebben je kan bij mij wel een 47 of 57 kettle lenen.

Thanks! Dat stel ik op prijs! Maar zal niet nodig zijn, begin gewoon de dag ervoor lekker met voorbereiden :)

dennis zei:
Effe nog een stukje topic kapen..

Rolaanndd zei:
Nu is mijn vraag vooral of dat het genoeg is of juist te veel. Er zitten een paar goede eters tussen maar ook 6 vrouwen. (Heft elkaar misschien weer op?)

Hoe veel houden mensen die er verstand van hebben aan?

Ik vind het zo variabel, meestal heb ik veel over (omdat ik me niet wil laten kennen en wil voorkomen dat ik te weinig heb) maar ook weleens 1kg eten (vlees rauw) per persoon aangehouden, en dat was zo goed als op...sommige mensen kunnen echt enorm inladen!

Juist, en laten we nu dus een paar van die diepladers erbij hebben zitten... :')
 
lekker ruim rekenen.
beter over dan te kort.
restanten kan je altijd nog invriezen, op brood, collega's mee verassen, door de nasi, loempia's maken, enz. enz. enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan