BasBQ
Beef en Steak

BBQ trip door Texas

 
 
 

Rockabimmy

Kooltjesharker
Berichten
229
Beste lieden,

2 weken geleden heb ik samen met een maat van me een mooie trip door de US gereden, van Houston, San Antonio, Austin, Dallas, Memphis, Nashville, Lynchburg, Pensacola naar New Orleans en weer
terug naar Houston.  Het was een geweldige trip en 1 van de grote motivaties om te gaan was natuurlijk BBQ.

Bij deze wil ik graag wat plaatjes met jullie delen  :)

We begonnen onze BBQ lijst bij Kreuz Market in Lockhart Texas.
IMG_20160928_173455.jpg

Deze tent was voor mij ook de inspiratie tot het bouwen van mijn eigen bakstenen smoker en het was daarom echt te gek om deze in actie te zien.
De geur alleen al! ge-wel-dig.

IMG_20160928_173947.jpg

Ze staan vooral bekend om de worsten en het was wel duidelijk waarom... Wat een smaak en textuur.... ./drool..
We waren wat laat op de dag helaas dus veel keuze was er niet, maar gelukkig was er nog brisket en die was ook te gek.
De baked beans en coleslaw waren ook heerlijk.


We sliepen in Austin en dan MOET je natuurlijk naar de beroemde Franklin. We kwamen er rond half 9 sochtends aan (hij gaat om 11 uur open) en er stond al een beste rij..
IMG_20160929_100007.jpg

Gelukkig stonden we al in de schaduw net onder het afdakje en deze rij stond er zon uur later, net op tijd dus.

IMG_20160929_114235.jpg

Rond 12uur waren we binnen en was het eind van de rij te zien. Uiteindelijk bijna 4 uur gewacht tot we konden eten..

IMG_20160929_120850.jpg

Eindelijk! en omg die brisket.... ik lig er nog wakker van.. Mijn creaties komen echt niet in de buurt van de malsheid en smaak van deze jongens... En de worsten......
Zo goed!

IMG_20160929_122733.jpg

En als klap op de vuurpijl kwam de man himself nog even buurten, natuurlijk wilden er veel mensen handtekeningen etc maar toch nam hij uitgebreid de tijd
voor ons, echt te gek. Ik heb hem onze smoker laten zien en hij heeft me super veel tips gegeven hoe ik het een en ander kon verbeteren. Top! En natuurlijk ff op de foto  B-)

IMG_20160930_114628.jpg

Volgende dag natuurlijk weer honger, next stop The Salt Lick net ff buiten Austin.
Wat een vlees! Gave tent ook.

IMG_20160930_112054.jpg

Het was not vroeg dus licht ontbijtje van worst en kalkoen ;p. Heerlijk!

Na Austin zijn we doorgereden naar Grapevine ten oosten van Dallas, een oud collega van mij nam ons mee naar Hard Eight.
IMG_20161001_205553.jpg

Ook weer een super indrukwekkende tent met alle smokers vol in het zicht, te gek!

IMG_20161001_205329.jpg

Dikke smokers! en grillplaten voor de steaks.

IMG_20161001_194511.jpg

Bestellen ging vanuit deze enorme smoker.. " ermm ja doe alles maar..." 

IMG_20161001_195504.jpg

Ook weer onwijs goed gegeten daar.... Vooral de garnaal/jalapeno/bacon bombs waren te gek.. Die ga ik zelf ook eens maken.

Volgende dag gingen we wat laat weg uit Grapevine om in Dallas bij The Pecan Lodge te gaan lunchen. Helaas stonden we om 15u smiddags voor een dichte deur.
Uitverkocht..... Ahwell, can't win them all..

Na Dallas verlieten we Texas en hebben we onze iets minder met BBQ bezig gehouden maar ik wil toch deze turbo burger in Nashville jullie niet onthouden.
IMG_20161005_172944.jpg

Wat een unit!

Zo dat was een kort verslagje van een zeer geslaagde trip. Texas was geweldig en hun BBQ is magisch... De geur en de sfeer in die tenten is niet te omschrijven, je moet er gewoon geweest zijn
en ik besefte me heel goed dat ik nog veel te leren heb ;)

Bedankt voor het lezen en ik ga eens kijken of ik al kan slapen..
 
Super zeg. Moet wel ee echte top vakantie zijn geweest.
 
Kan ik je hier ontvrienden op dit forum...ja?...nee?
Van mensen die mij zo jaloers maken wil ik eigenlijk niets meer lezen  ;)

Man..man...wat een gave trip!  :D
 
Krijg meteen zin om weer op vakantie te gaan
 
DanBras zei:
Kan ik je hier ontvrienden op dit forum...ja?...nee?
Van mensen die mij zo jaloers maken wil ik eigenlijk niets meer lezen  ;)

Man..man...wat een gave trip!  :D

Hahah sorry dat was niet de bedoeling ;)

Dank allen voor de leuke reacties!
 
Toffe trip en coole foto's!

Vier uur (!!) wachten om te gaan eten in een BBQ tent. 's Ochtends vroeg in de rij staan, ongelofelijk eigenlijk. Zijn dat vooral toeristen die dat doen?
 
nicky zei:
Toffe trip en coole foto's!

Vier uur (!!) wachten om te gaan eten in een BBQ tent. 's Ochtends vroeg in de rij staan, ongelofelijk eigenlijk. Zijn dat vooral toeristen die dat doen?

Dat zou je idd verwachten, gek genoeg waren het voornamelijk locals... En allemaal goed voorbereid met bier en stoeltjes.
Dat viel me uberhaupt op dat er bij veel  (goede) eet tenten een wachtijd als vrij normaal werd gezien. Er wordt ook flink gebruik gemaakt van sms en app diensten om aan te geven wanneer je aan de beurt bent zodat je niet overal echt fysiek in de rij hoeft te gaan staan. Helaas was dat bij Franklin's niet t geval ;)
 
Moest ik de volgende keer nou mee om de koffers te dragen? ;)
Gaaf hoor
 
Wow, wat super gaaf! Jaloers!!!
 
Wooow zeg, supergaaf om zoiets te doen lijkt mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan