BasBQ
Beef en Steak

BBQ Toro midland of Amarillo ervaringen

 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
En alweer een vraagje, nu voor de doorgewinterde kettle bbq-ers.
Zijn er mensen die bekend zijn met de Toro midland (Kopie smokenator) of de Toro Amrilo (Kopie Slow 'n sear).
Ik wil op mijn WMT graag met 1 soort brandstof werken, de wens is daarbij om gewone houtskool te gebruiken. Omdat bijvullen met de deflectorplate wel te doen is maar niet ideaal ben ik aan het kijken naar een luie low and slow manier. Zijn er mensen die bekend zin met bovengenoemde (betaalbare) alternatieven? En dan ben ik natuurlijk vooral benieuwd of het aanraders zijn of juist niet. Is het origineel zijn geld waard of is dit alternatief net zo goed? Of moet ik het lekker bij mijn deflector houden met de daarbij behorende beperkte ruimte voor houtskool (Lees verplicht kokosbriketten gebruiken)
Ben benieuwd naar jullie voors en tegens! Andere alternatieven zijn natuurlijk ook zeer welkom!
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er inderdaad ook goed uit, heb je bij dit systeem ook de mogelijkheid om je rooster halverwege de extra ring te plaatsen? Zoals ik het nu kan inschatten blijft er niet genoeg ruimte over voor een BCC of zie ik dat verkeerd? En als ik het goed zie moet ik naast het rooster dan ook nog de verhoogde (pizza) ring aanschaffen? Is dit de manier waarmee jij nu standaard werkt? Of heb je hier ook nog je bedenkingen bij?
 
Rooster halverwege plaatsen gaat niet omdat de diameter daar te klein is maar de hoogte tussen het rooster en deksel is maar een 2 centimeter lager dan de standaard opstelling. Bovendien zou een BCC prima laag op de deflectorplaat passen. Voor deze opstelling heb je inderdaad de bbq torro pizza/rotisserie ring en een extra gbs rooster nodig. Ik heb de originele weber in RVS besteld maar er zijn ook goedkopere versies van.
Ik gebruik deze opstelling nu een poosje maar voor mij werkt het perfect 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan