BasBQ
Beef en Steak

BBQ te groot?

 
 
 

ThrowonD

Stoker
Berichten
494
Goedenavond..., de zoekfunctie heb ik wat moeite mee..., als ik bovenstaande als zoekterm in druk, krijg ik alles met "te"...


Maar mijn vraag is het volgende...

We zijn in het bezit van een Weber One Touch 57 cm.

Echter als ik voor twee man wat wil "bakken/grillen"..., heb ik toch moeite om heel veel briketten er op te mikken.
Nu doe ik maar een klein beetje, maar dan word het niet echt warm, en blijf ik tussen de 110 en 135 graden steken.
Is er een "foefje" om toch warmer te worden, en niet teveel briketten in de bak te doen?

Hoop hiermee verder te komen...
 
Welke briketten gebruik je? Voor de ultimate guide kijk hier.

Anders meer briketten pakken. Na afloop van je sessie schuif onder en boven dicht. De briketten doven dan, zo kun je ze de volgende keer gewoon weer gebruiken.
 
Wat je ook kunt doen, je kolenrails gebruiken, daar een vuurtje stoken, net als je zou doen als je direct en indirect wil werken, en alleen boven dat deel grillen. Dan ligt niet je hele onderrooster vol met briketten.
 
Niks mis met je BBQ hoor! Denk dat je te weinig zuurstof hebt gehad, of briketten te vochtig, of mindere kwaliteit etc etc., kan veel oorzaken hebben.

Als je onder en boven openzet met aan de ene kant wat briketten of houtskool en de openingen in deksel aan de andere kant van de kolen en er is voldoende "trek" dan moet je hem zo naar 200-250C kunnen krijgen hoor.

Voor paar gerechtjes met 2 man is houtskool misschien handiger, is sneller op temp en eerder uitgebrand maar ik gebruik meestal 1 volle fire starter met paar man en even snel een gerechtje, leg alles aan 1 kant (ca 1/3) en grill dan even direct en laat het dan vaak indirect garen tot de gewenste temp.

Kijk even bij Barbecue ?  Tips, Tricks & Tutorials, genoeg te vinden over methodes en aansteken! Succes!
 
Als je aan het typen bent staan er al weer vele antwoorden haha, das de kracht van het forum ;)
 
Dominique +1
 
Dominique zei:
Wat je ook kunt doen, je kolenrails gebruiken, daar een vuurtje stoken, net als je zou doen als je direct en indirect wil werken, en alleen boven dat deel grillen. Dan ligt niet je hele onderrooster vol met briketten.
Zo doe ik het in elk geval ook
 
Dank voor alle tips...
 
Dit was voor mijn een reden om een WGA aan te schaffen, kleine gerechten, of 1 of 2 personen dan gaat hier de WGA gewoon aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan