BasBQ
Beef en Steak

Bbq saus van verse tomaten?

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
Hoi binnenkort gaat er 2 kg procureur op de Q om de volgende dag uit te serveren als pulled pork.

Nu heb ik het idee om de BBQ saus van verse tomaten (en andere ingrediënten) te maken. Ik wil wat tomaten, rode paprika, ui, en knoflook in een braadslede op de elevator boven de procureur laten mee roken voor 1-1,5uur. Dan is het idee om deze ingeredienten te pellen en als basis te gebruiken voor de BBQ saus met nog wat (balsamico)azijn, en honing/appelstroop en water om het vervolgens te laten indikken.

Kan ik de saus na het roken van de bovenstaande ingrediënten dan het beste direct maken, of kan ik de ingrediënten pureren en de volgende dag (afgekoeld) als basis gebruiken voor de definitieve saus.

Ik verwacht het eerste omdat ik dan het geheel niet 2x aan het verwarmen ben, maar ik dacht vraag het toch even na hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Dat kan zeker!
 
Thanks. Ik had het topic van de link nog gelezen. Vroeg me met name af of 2e keer opwarmen kwaad kan, wanneer ik de BBQ saus af wil ronden.

Ik probeer wel het gewoon in 1x te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Waarom zou het niet twee keer opgewarmd mogen worden? Pastasaus wordt ook vaak van tevoren klaargemaakt en al dan niet ingevroren om later een 2e keer van te eten later in de week of mee te nemen en op het werk op te warmen als lunch.
 
Dag vooraf klaarmaken geeft dikwijls zelf een betere saus vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan