BasBQ
Beef en Steak

BBQ party 10 juni

 
 

rubenveraart

Kooltjesharker
Berichten
244
Beste allen,

Op 10 juni organiseer ik een re?nie van een vriendengroep. Er zijn in totaal 9 man aanwezig. Deze wil ik gaan verblijden met wat kwaliteits-barbecue materiaal (anders dan de standaard 'hoge vlammen' en 'aangebakken spul').

Ik heb in de planning.
  • 3,5 kg PP (zal +-3kg overblijven iv.m. bot)
  • 2,5 kg picanha (ik vermoed twee stukken).
  • indische sate (dit laat ik over aan een maat van mij)
  • eventueel hamburgers.

Het komt neer op 500 gram vlees (PP + Picanha) en daarbij nog de sat?, het gebruikelijke zoals brood, salade, sausjes, etc. Dit lijkt mij (misschien zelfs wel meer dan) voldoende.
De planning heb ik als volgt, natuurlijk los van de voorbereidingen wat betreft injecteren, rubben, etc.
  • PP maken en een uur laten rusten
  • in het uur rusten de picanha('s) op de Q.
  • na een uur gok ik dan zowel de Picanha als de PP klaar zijn voor gebruik
  • op het moment dat de Picanha van de Q gaat, de sate indirect garen en daarna afvlammen

"Nou Ruben, bedankt voor dit verhaal, wat wil je nou weten?"

Het bezoek komt ongetwijfeld binnen nog voordat het vlees helemaal klaar is. Dat betekent dus aandacht verdelen. Ik ben op zoek naar tips en tricks om alles in goede en relaxe banen te leiden.




 
Ziet er uit als een goede planning (je zal waarschijnlijk vlees overhouden). Zal nooit 100% tegelijk klaar zijn, maar zal mekaar niet ver ontlopen. Ik zou een tafel in de buurt van je Q's zetten en iemand in charge van de drank maken. Dan kan je en je q's in de gaten houden en je hoeft je geen zorgen te maken dat je vrienden dorst krijgen :) En je kan nog gezellig babbelen ook.

Fijne dag alvast!
 
Van te voren moinkballs klaar hebben zodat ze wat te snacken en te praten hebben onder het genot van een biertje?
 
Richard Soeteman zei:
[...]Ik zou een tafel in de buurt van je Q's zetten en iemand in charge van de drank maken. [...]

Fijne dag alvast!

Thnx! Gaan we doen.

Frits zei:
Die zullen geen honger hebben

Mogelijk dat de picanha maar 2 KG gaat zijn, is +- 200 gr. pp. Dat kan ook genoeg zijn. Ik heb zelf ook niet zon behoeft aan mee, maar aandringen van een maat die beweerd de beste sate te maken kan ik niet afslaan.

Gilles zei:
Van te voren moinkballs klaar hebben zodat ze wat te snacken en te praten hebben onder het genot van een biertje?

Moinkballs altijd goed. Bedoeling is echter dat het bezoek binnenkomt en binnen 15/20 minuten aan het eten kan. Maar?..Moink-balls voor de na-babbel-avond-snack lijkt mij wel een sjiek idee.
 
Ik zou ervoor zorgen dat je PP klaar is om te pullen als je gasten komen. Ze kunnen dan zien hoe het vlees eruit zag en direct aan tafel.
Als je broodjes erbij doet is het niet erg dat de volgende gang een uur later is.
Picanha er voor het pullen op en daarna de sate, zoals je al aangaf.
Denk niet dat hamburgers en/of MOINKs nodig zijn
 
Ceriel zei:
Ik zou ervoor zorgen dat je PP klaar is om te pullen als je gasten komen. Ze kunnen dan zien hoe het vlees eruit zag en direct aan tafel.
Als je broodjes erbij doet is het niet erg dat de volgende gang een uur later is.
Picanha er voor het pullen op en daarna de sate, zoals je al aangaf.
Denk niet dat hamburgers en/of MOINKs nodig zijn

Dat is natuurlijk wel leuk voor het show-element.

Goede suggestie om de picanha juist later te doen. Geeft wel een nadeel dat ik niet rustig op mijn kont kan zitten en mee kan eten (iemand moet immers de temperaturen in de gaten houden).

Hamburgers laten we idd achterwege. Moink-balls spoken nog in het hoofd als avond snack.
 
Terug
Bovenaan Onderaan