BasBQ
Beef en Steak

BBQ Meubel voor MT en WSM

 
 

Richard

Stoker
Berichten
261
Goedemiddag,

ik ben een meubel aan het schetsen( zodat een collega deze digitaal kan maken)
Nu wil ik de Weber Master Touch & de WSM samen in een meubel zetten, maar dan wel de roosters (bovenste) op gelijke hoogte.
zijn deze BBQ's er in digitale tekening? zodat ik deze kan in het meubel kan mee laten tekenen en ook de juiste hoogtes kan geven.

Ik wil een staal frame van 40x40 koker maken en dan aan de binnenzijden een lip zodat ik er aan de buitenkant Douglas tegenaan kan schroeven.
De deurtje het zelfde maar dan 25x25 koker en ook met een lip er achter voor het hout. Qua blad ben ik er nog niet uit, of beton of Douglas balken.
meubel bbq.jpeg

bbq meubel.jpeg


Zo iets dus.

dus de vraag is :

zijn er digitale bestanden van een MT en een WSM ( 57cm beide)

De hoek waar het meubel komt heeft wel een update nodig :)
:giggle: :cool:
BBQ stekkie.jpeg


Het meubel komt dan op de plek van de WSM & MT.
Wat ik met de oude tafel ga doen weet ik nog niet.

De MT kan natuurlijk heel makkelijk het deksel naar achter.
Hoe doe jullie dat met de WSM?, ik leg hem nu op de grond maar das niet altijd handig.

groetjes RJ
 
Beetje digitaal getekend vandaag met een collega.

heeft er iemand een DWG file van een master touch en een Smokey montain? Zo dat ik ze er in kan tekenen, en kan passen zodat de roosters ongeveer op dezelfde hoogte komen.
misschien nog de achterkant iets hoger en een lamp er op ( bbq toch het hele jaar door :giggle: als t ff kan)

zwater koker-profiel van 40x40 en de de deurtjes van 25x25 koker-profiel.
het hout douglas planken 18mm dik en het blad nu Douglas van 35 dik, maar twijfel over beton.
zijn er mensen die goede tips hebben?? (waarom hout en waarom beton?)

meubel.jpg
 
Wat is de twijfel eigenlijk.
is maar wat je mooi vind kan allebei.
Zelf heb ik allebei, hout (eiken) in kamadowagon.
En beton in buitenkeuken.
20210912_151029.jpg
20211106_150827.jpg
 
Wat is de twijfel eigenlijk.
is maar wat je mooi vind kan allebei.
Zelf heb ik allebei, hout (eiken) in kamadowagon.
En beton in buitenkeuken. Bekijk bijlage 37651Bekijk bijlage 37652
Twijfel over de hitte ( lees de ruimte tussen ketel en hout/beton)
En of t wel blijft zitten op de randen

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
 
Mijn eerste buiten keuken had een houten blad de ruimte tussen ketel en hout hoef je je niet zo'n zorgen om te maken. Heb met een cm ruimte nooit problemen gehad. Wat ik van een Houten blad wel jammer vind is dat je op moet letten met je starter omkiepen. Had er na niet al te lange tijd veel zwarte puntjes inzitten van dwarrelende kooltjes. Vandaar dat ik de tweede met een beton blad gemaakt heb.

Beide is goed t doen, en het is inderdaad smaak. :)
 
😅antwoorden zijn al geven . Zou zelf ook voor beton gaan .
 
🙈bijna een jaar verder en nog steeds aan het plannen🙈 komende maand wil ik echt gaan beginnen.

nu og een vraag ik wil de WSM op een lade zetten zo dat het onderste deel er makkelijk uit kan.
het middelste deel daar een ring omheen met drie pennen zodat ik die iets (1 a 2 cm kan optillen en dan kan laten hangen aan de pennen (hoopp dat t een beetje duidelijk is).

maar de vraag, kan ik gewone sterke ladegeleiders gebruiken buiten of heb ik daar een speciaal model voor nodig??
 
Hey Richard, ben je al begonnen?
nee, nog niet. :( nog steeds aan het verbeteren:cool:. Ook wacht ik tot het kippenhok weg gaat ( als de kippen na een lang en goed leven eindelijk gaan rusten). Als extra's wil ik er een op stand zij en achter hebben, zit er aan te denken om daar een soort statafel aan te kunnen hangen. Dan is het net als bij de meeste verjaardagen, gezelligste plekje is de keuken:p. Ook nog even de prijzen van de kokerbalken afwachten, gaan toch best wat meters in.
 
Klinkt als een projectje dat even op zich laat wachten tot het juiste moment! Succes alvast en show je succes als hij klaar is!
 
Ik leg mijn deksel ook dikwijls op de grond.
Overweeg nu deze beugel te gaan bestellen.
Bekijk bijlage 37217

Hoi, een late reactie, heb het nu pas gezien. Heb je dit toevallig al aangeschaft? Ben er zelf wat bang van omdat het deksel van een wsm toch anders van vorm is dan van een gewone kogel en vele malen zwaarder (heb het nu over een wsm 57) Deksel van een kogel kantel je eenvoudig in de beugel maar ik denk dat door het gewicht van een wsm dat niet zo eenvoudig is en het middengedeelte mss niet op de voet gaat bliven staan?
 
Nee niet aangekocht.
Gebruik nu eigenlijk altijd een oud simpel bijzettafeltje.
 
Dat doe ik dus ook, leg het op een tuintafeltje van Ikea. Heb ook al aan zo'n scharnier gedacht voor het deksel maar zou dat toch eens in het echt willen zien om de stevigheid te testen, wil niet het risico lopen dat door het gewicht de boel eens naar achteren gaat klappen. En dan komt er nog bij dat die scharnieren niet meer te koop zijn aan een wat normale prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan