BasBQ
Beef en Steak

BBQ Menu 12 personen

 
 

kapteyn

Kooltjesharker
Berichten
216
Dag allen!

Over 2 weken geven mijn ouders een 'feest' omdat mijn ouwe heer 50 jaren in dienst is bij zijn werkgever(hoe houdt je het vol zou je denken).

Het idee was om de BBQ aan te steken om zo iedereen van iets lekkers te voorzien. Op dat moment ben ik ingesprongen en heb ik gezegd, ik regel dat gedeelte wel(geen zin in die geverfde lapjes enzo).

Nou ben ik op de volgende gerechten gekomen, ik ben benieuwd of jullie nog een leuke aanvulling of aanvullingen hebben. Mijn vrouw maakt salades etc dus de bijgerechten zit wel snor.

- Gestoomd broodje pulledpork (die zwarte van de hanos)
- Sate van kophaas
- Bavette met chimichurri
- Iets van vis, wellicht een warmgerookte zalmzijde, Gamba's of zeeduivel?

Er zitten een aantal niet bijster grote eters bij het gezelschap dus ik wil ook weer niet te veel bereiden. Daarnaast gaat de Weber MT 57 mee in de kofferbak zodat ik de beschikking heb over deze Q en een Gas Q van mijn ouders.  Als jullie nog leuke aanvullingen hebben dan hoor ik het graag :)
 
Ananas, met mint bruinesuiker en gin als dessert.
Erg lekker prima voor te bereiden en super simpel op de Q te maken.
 
Die zalmzijde is een goed idee. Erg gemakkelijk te maken, weinig ingredi?nten nodig, duurt ook niet te lang en het is een fantastisch gerecht dat veel indruk maakt. Iedere keer als ik dat maak voor gasten, zijn ze heel enthousiast.

 
Hoi,


Bij ons doen Moinkballs het ook goed als teaser vooraf.
 
Misschien nog chicken lollipops, en MOINK balls mogen inderdaad eigenlijk niet missen
 
Marcel zei:
Ananas, met mint bruinesuiker en gin als dessert.
Erg lekker prima voor te bereiden en super simpel op de Q te maken.

Dessert had ik uberhaupt nog niet over nagedacht :) Nemen we even mee. 


mcjas zei:
Misschien nog chicken lollipops, en MOINK balls mogen inderdaad eigenlijk niet missen

MOINK balls kunnen er inderdaad nog bij. Die lollipops heb ik nog nooit gemaakt, toch maar eens naar kijken :)
 
Ik vind het eigenlijk al een heel mooi menu :) MOINK balls en chicken lollipops zijn leuk en lekker maar vind ik persoonlijk ook wel weer bewerkelijk, je zou misschien kunnen kiezen voor kipkluifjes, vele malen gemakkelijker en die lust toch iedereen ;)

Als wij hier een bbq feestje hebben heb ik altijd een vers fruit salade als dessert, mijn ervaring is dat de meeste mensen toch aardig vol zitten na zo'n maaltijd maar altijd wel een plekje over hebben voor een schaaltje vers fruit ;)
 
Jet zei:
Als wij hier een bbq feestje hebben heb ik altijd een vers fruit salade als dessert, mijn ervaring is dat de meeste mensen toch aardig vol zitten na zo'n maaltijd maar altijd wel een plekje over hebben voor een schaaltje vers fruit ;)

doen wij ook geregeld en afhankelijk hoeveel zin ik nog heb klop ik een sabayon om over het fruit te gieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan