BasBQ
Beef en Steak

BBQ in Turkije

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Sinds een aantal jaren brengen wij de zomervakantie in Dalyan Turkije door. E?n van de dingen die we daar regelmatig doen is een boottocht. Onderdeel van die tocht is een BBQ op de boot.
BBQ bestaat uit Kofte, Kipfilet, Seabream of Seabass en de door ons zelf gevangen blauwe krab.
De kipfilet laat ik over het algemeen voor wat het is. Kofte altijd heerlijk gekruid.
Seabream of seabass wordt of rechtstreeks boven de kolen of in folie bereid (laatste heeft mijn voorkeur). Aan de krab moet je helemaal niets doen (behalve schoonmaken). Zonder enige toevoeging rechtstreeks boven het vuur. Heerlijk!
Ben nu we thuis zijn wel weer aan knor toe! Meteen eerste dag maar wat schouderkarbonades op de Q, spareribs en hammen in de WSM (geen foto's dus niet gebeurd.....)
Hieronder enkele foto's.

BBQ op de boot


Seabream in folie (en wat Kofte)


Krab van de BBQ


Smaakte prima wat weer eens aantoonde dat je geen dure bbq nodig hebt om een heerlijk gerecht te bereiden!
 
Mooie vakantie!

En inderdaad heel lekker vlees kan ook heel goed van een Spartaans basic BBQ afkomen.
 
Zo'n dure Q is ook niet nodig. Het gaat er denk ik meer om hoe je het bereid, en het feit dat je op zo'n mooie lokatie vakantie viert speelt natuurlijk ook mee.
Zon, zee strand, vakantie, Q, allemaal super ingredienten voor een geslaagd Q festijn.
 
Leuke foto's! Top zeg, bbq-en op zo'n boot. Heerlijk!
 
Heerlijk!!
 
Heel fijn hapje eten!

 
smullen hoor  :) , ze hebben veel lekkere dingen voor op de Q in Turkije ( voor varken/zwijn moet je zoeken , maar het is er wel ) .
het materiaal is echter erbarmelijk , kwaliteit als Weber oid is in de wijde omgeving van Alanya bv niet te koop.
 
Veilig ook op de boot, water dichtbij :)
Maar het ziet er heerlijk uit
 
Lekker hoor!
 
Ik ben niet jaloers....Ik ben niet jaloers  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan