BasBQ
Beef en Steak

BBQ Guru CyberQ Cloud Ervaring

 
 
 

Ooievaar

Vuurmaker
Berichten
53
Omdat ik familie in de VS heb, heb ik vorig jaar besloten om een CyberQ te bestellen en deze in de VS te laten bezorgen. Rond de feestdagen was het zover en is het pakket in NL aangekomen  :D. Scheelt nogal wat geld op deze manier. In de VS kosten ze momenten $ 319,- in Europa tussen de ?399,- en zelfs ?479.95!!! :-O.

Er zijn zat youtube filmpjes te zien waarin het apparaat uitgepakt wordt en er een kort verhaal bij gehouden wordt. Deze zijn altijd allemaal lauter positief, wat mij doet vermoeden dat er ook wat sponsoring bij de recensie betrokken is.

Om deze reden schrijf ik dus mijn ervaring met de CyberQ tot nu toe, ik ben gewoon niet fotogeniek genoeg voor youtube  ;),

In de doos is zit een controller, een adapter plaat, en 2 temperatuur opnemer, 1 voor de pit en 1 voor vlees. Je kan als je wil uitbreidden naar die vlees opnemers. Verder zit er een fan in de doos, een zakje om de de controller in te doen en nog een plaat om hem ergens aan te kunnen bevestigen.

WiFi
Verbinden met het WiFi netwerk ging vrij eenvoudig, de CyberQ stuurt een WLAN signaal uit waar je met bijvoorbeeld je telefoon op in kan loggen. Op je telefoon kan je vervolgens de WiFi instellingen van je huisnetwerk of een ander netwerk instellen. Dit ging tijdens de feestdagen zonder problemen.

Eenmaal thuisgekomen kreeg ik hem echter niet meer verbonden op het huisnetwerk, ik kreeg een error code: "Assert 9 403". Vervolgens kwam het apparaat in een reboot cycles terecht met elke keer dezelfde melding. Ik zal de details van mijn zoektocht naar de oplossing niet volledig uitschrijven, ik heb namelijk van alles geprobeerd. De support van BBQguru zelf ook een aantal malen gemaild, en kreeg ook snel bericht van ze. Ik vermoed alleen dat ze dit bepaalde probleem ook nog niet eerder tegen waren gekomen, ze hebben mij dus niet kunnen helpen. :(

Omdat het werkte op het adres van mijn schoonouders tijdens de feestdagen maar eens zitten denken wat de verschillen in het draadloze netwerk waren. Ik heb 2 identieke routers staan met 1 draadloos netwerk. Beide routers zijn bedraad waardoor ik in principe altijd goed internet heb. Er stond echter ook een vinkje met "WDS enabled" aan. dit bleek de oplossing.....

Bereik en Verbinding
Het bereik van de CyberQ lijkt op het eerste gezicht ok?, maar het wil nog wel eens voorkomen dat de verbinding opeens niet meer bestaat, ik begrijp niet zo goed hoe dit kan gebeuren, maar toch wel irritant als je net boodschappen aan het doen bent en je niet meer kan zien wat de temperatuur van je pit is...  :-/.

Share My Cook
Waar je me de vorige versie van de CyberQ nog met een app verbinding kon maken moet je tegenwoordig op Sharemycook.com je apparaat instellen en hier kan je hem ook in de gaten houden, wel weer grappig is dat je allerlei cooks van andere mensen kan zien en volgen, als je dit zou willen natuurlijk.

Wat ik raar vind aan de web applicatie is dat de temperatuur instelling losgekoppeld is van je Cook. Je moet dus in je apparaat instellingen "Manage My Device" de temperatuur aangeven, en in je "Manage My Cooks" aangeven wat voor vlees het is, welk gewicht het heeft en wanneer je start, etc. Dit vind ik persoonlijk onhandig, maar goed het went wel.
Hier mijn laatste run.

Ervaring tot nu toe
Het was in het begin even zoeken naar het juist instellen van de magrietschijf, bij opstart kan je hem iets verder open laten, maar zorg ervoor dat je vlak voor je op temperatuur bent de schijf bijna dicht zet, anders trekt de BBQ lucht aan langs de fan impeller.

De temperatuur blijf contstant, je moet vooral gaan opletten wanneer je bijvoorbeeld je vlees inpakt, omdat je de BBQ open hebt gehad in combinatie met de gedaalde luchtvochtigheid zal de temperatuur omhoog schieten, zoals in bovenstaande link te zien is. Het zal even duren voordat de temperatuur weer gedaald is.

Ik ben tevreden met de CyberQ, met de kleine gebreken kan ik wel leven. Het is zeker handig om constant de temperatuur van je BBQ in de gaten te kunnen houden, daarnaast kan je de temperatuur ook aanpassen mocht dat nodig zijn.

Ik zal van de week een aantal plotjes toevoegen ter info.



 
net even gegoogled wat het precies was ;)
komt beetje overeen met de heatermeater werkt top.
Ben wel opzoek naar een nieuw extra bbqewifi meter..
Maar niet voor 300 euro haha
 
kloenie zei:
net even gegoogled wat het precies was ;)
komt beetje overeen met de heatermeater werkt top.
Ben wel opzoek naar een nieuw extra bbqewifi meter..
Maar niet voor 300 euro haha
In NL zijn ze dan ook niet te krijgen voor ?300,-. 

Het lijkt op een digiq dx2 maar dan met wifi functionaliteit. Alternatief model zou een Flameboss 300 Wifi kunnen zijn. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan