BasBQ
Beef en Steak

BBQ appeltaart

Kan je grofweg stellen dat de 'harde' houtskool dus meer rooksmaak geeft en derhalve misschien meer geschikt is voor High&Fast en dat zachte houtskool dus minder rooksmaak geeft en dus meer geschikt is voor Low&Slow ?
heeft dit er ook mee te maken dat zachtere soorten een betere pyrolyse hebben ondergaan?


 
Van pyrolyse weet ik niet zo veel  ;) zal ik eens op Googlen. :D
Maar als ik iets L & S maak dan heb ik ook wel graag die lekkere rook smaak, daar doe je het toch voor.  :-/
Behalve voor m'n broodjes en taarten natuurlijk maar die garen bij H & F  ? 200 gr. C  ;)
En dan wil je echt geen rooksmaak.
 
Er zijn ook harde soorten die geen rooksmaak afgeven, of minder. Dus het is niet zo heel kort door de bocht. Ik noemde meer de eigenschappen van de houtskool waar ik goede bakervaringen mee heb
 
noskos zei:
Er zijn ook harde soorten die geen rooksmaak afgeven, of minder. Dus het is niet zo heel kort door de bocht. Ik noemde meer de eigenschappen van de houtskool waar ik goede bakervaringen mee heb

+1

Ik heb pas nog een kaas-ui broodje gebakken op de bbq. Heb Black Range Cuba gebruikt.. Heb geen rooksmaak terug geproefd in het broodje..
 
 

Sandeman

Kooltjesharker
Berichten
144
schopje van deze post, ik heb een zak bastard Marabu kolen staan. Kunnen die voor een appeltaart zonder er teveel rooksmaak aan te geven?
 
schopje van deze post, ik heb een zak bastard Marabu kolen staan. Kunnen die voor een appeltaart zonder er teveel rooksmaak aan te geven?
Gewoon proberen, ik proef geen rooksmaak en de rest van de familie ook niet. Ik zou alleen geen Black Ranch Quebracho gebruiken.
 
schopje van deze post, ik heb een zak bastard Marabu kolen staan. Kunnen die voor een appeltaart zonder er teveel rooksmaak aan te geven?

Had je dit nog geprobeerd? Hoe vond je het? Ik heb ook zo'n zak gehaald en ben benieuwd hoe het zit met die rook smaak.
 
Had je dit nog geprobeerd? Hoe vond je het? Ik heb ook zo'n zak gehaald en ben benieuwd hoe het zit met die rook smaak.

niet geprobeerd omdat hier werd aangegeven dat je het écht zou proeven, wilde het risico niet lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan