BasBQ
Beef en Steak

BB PP

 
 
 

cold_as_ijs

Pitmaster
Berichten
745
Mooi dagje om pulled pork te maken. Hiervoor heb ik 2 “grote” stukken boston butt van welgeteld 1000 en 700 gram 😬.
Boston butt is misschien niet helemaal correct aangezien de ruggengraat er nog in zit, maar hij is wel netjes bij de 3e rib afgesneden. En het klinkt leuker als schouderkarbonade.

Gisteren de stukken in de magic dust rub gezet en zojuist op de bbq gelegd. Voor het roken gebruik ik kersen en appelhout.
B8D5838A-4961-45B8-B026-D00DFD13CD7C.jpeg
7AED99D7-7830-4E7F-9E7E-AE166A4F4F32.jpeg

Dit is de 1e keer PP, ik twijfel nog of ik 1 stuk niet ga pullen maar op 70 graden ga aansnijden. Maar ligt eraan hoe het gaat.
 
Ondertussen na 3 uur al op 78 graden. Dus sls het een beetje meezit is hij over een uurtje klaar. Inpakken zal ik maar overslaan
 
Wij horen van de verdere bereiding........
 
en? zijn er nog ontwikkelingen?
 
F8A63CE1-3B28-4D45-8665-9134585836FF.jpeg

Uiteindelijk toch nog ingepakt, op 80 graden kreeg ik toch een stall. Toen ging het heel hard.
Stukken even uit laten dampen en ondertussen al wat botjes verwijderd en wat stukje geproefd, man wat is het lekker. Nu uurtje laten rusten en dan de boel pullen.
 
image.jpg

Hmmm lekker man. Hij is lekker sappig en de rub zorgt voor wat extra smaak. Ik heb bewust geen saus of glace gebruikt omdat ik zoveel mogelijk de smaak van het vlees wilde proeven. Vlees komt namelijk van mijn eigen varkens.
Nu nog bedenken hoe ik het ga verorberen, ik eet in principe geen brood, dus broodje pp met coleslaw was niet het plan. Het is in ieder geval voor morgen bij de lunch dus ik heb nog even:cool:
 
Goed gelukt. Gefeliciteerd met je knor.
 
Lekkere run PP zo. Ziet er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan