BasBQ
Beef en Steak

Bavette rollade

 
 

Cheflustikniet

Kooltjesharker
Berichten
146
Vanavond deze rollade gemaakt, mijn debuut op rolladevlak! Onhandige van dat pas op zondag bedenken is dat de slager dicht is. Dus bavette van de appie! Eerdere keer was dat gewoon 1 stuk vlees, maar een tikkie dun. Nu waren het twee losse stukjes, dus daar maar 2 kleine rollades van gemaakt.

Ingrediënten: zout, peper, rode pesto, serranoham, spinazie, pecorino en geroosterde pijnboompitjes. Rollade strak opgerold en dichtgeknoopt. Daarna op 110 graden indirect gerookt. Heb er wat beuksnippers voor gebruikt deze ronde.

Erg lekker!

KRls+9SzR8CsOWEIAu3G0g.jpg
0mlmEJ6DSPOi9HYZewVSsQ.jpg
646580C0-1476-4788-AB96-D4F74807BD3C.jpg
0292F790-9D35-4D07-9048-BD86F7D2A625.jpg
cZ40Eu5SRrCdHhDRpQ6XvA.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me een heerlijke rollade!

Tot welke kerntemperatuur was je gegaan en wat vond je er zelf van?
 
Ziet er wel rauw uit, ik ben ook wel benieuwd naar de bereiding en de kerntemperatuur.
Ik zie overigens geen foto van de bereiding op de BBQ, dat is in dit forumonderdeel een must.

Edit

Verplaatst naar de rookkamer, zoals de titel van dit forum onderdeel duidelijk aangeeft is een foto van het gerecht op de BBQ verplicht.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel rauw uit, ik ben ook wel benieuwd naar de bereiding en de kerntemperatuur.
Ik zie overigens geen foto van de bereiding op de BBQ, dat is in dit forumonderdeel een must.

Edit

Verplaatst naar de rookkamer, zoals de titel van dit forum onderdeel duidelijk aangeeft is een foto van het gerecht op de BBQ verplicht.
Foto toegevoegd! Mea culpa, dit was mijn eerste toegevoegde gerecht hier. Ik was vooral even aan het kijken in welke categorie ik hem zou hangen. Helemaal over het hoofd gezien, die bbq foto.

Maar inderdaad, ik vond hem ook vrij rood. Gelukkig smaakte hij prima! Ik ben tot 54 gegaan, maar heb niet meer 'nageprikt' op andere plekken in de rollade. Voor mij de eerste keer, dus hoor graag tips hoe jullie dat aanpakken. Ik zie ook wel eens voorbij komen dat mensen de rollade daarna in plakken snijden en nog grillen.
 
Je kan hem er ook afhalen tussen de 48-50 graden, je Q op 200+ brengen en nog heel even alle kanten afgrillen…
 
Hier nog al eentje.

Als ik hem maak, doe ik een initial sear. Ik schroei hem eerst aan alle kanten dicht en dan gaat de deflector erin en gaart hij verder bij een roostertemperatuur van 140 a 150° tot 52 a 54° kern.
 
Terug
Bovenaan Onderaan