BasBQ
Beef en Steak

Bavette rollade

 

Rick3

Sprokkelaar
Berichten
26
Vanavond een bavette rollade op de BBQ gemaakt, erg smakelijk en ook lekker te variëren qua ingrediënten. Vanavond heb ik gebruikt:

  1. Bavette (800gr)
  2. Parmaham (5 a 6 plakjes)
  3. Pesto
  4. Zongedroogde tomaten
  5. Pijnboompitten
Ingredienten.jpg


Daarna eerst de bavette opengesneden, zodat je een lange lap krijgt en daar vervolgens de plakken parmaham op gelegd.

Parmaham.jpg


Vervolgens de pesto erop gesmeerd, de zongedroogde tomaten en de pijnboompitten erop en dan kun je hem op gaan rollen.

Parmaham_en_andere_ingredienten.jpg

Opgebonden.jpg

Kwam er bij het oprollen achter dat ik niet zoveel touw meer had, kon hem dus minder mooi opbinden dan gewenst :(

De BBQ opgestookt tot een graad of 130 a 140 indirect

Op_de_bbq.jpg


Even ingepakt met aluminiumfolie en een minuut of 10 laten rusten, nadat hij een kerntemperatuur van 52 graden had bereikt.

aangesneden.jpg


Groenten en aardappelen waren ook aanwezig, alleen geen foto's van gemaakt :p
 
Heerlijk 🤤 mooie rol geworden 👌🏻
 
Lekker hoor. Bavette rollade is altijd een knaller
 
Het touw moet er toch weer af en het resultaat ziet er goed uit
Groente een aardappeltjes zijn maar bijzaak 😁
 
Mooi gemaakt! Wil ik ook nog eens doen maar dat vlinderen houdt me tegen.. Eerst maar een fatsoenlijk mes kopen die echt scherp is
 
Mooi gemaakt! Wil ik ook nog eens doen maar dat vlinderen houdt me tegen.. Eerst maar een fatsoenlijk mes kopen die echt scherp is
Dat is zeker een aanrader! Je kunt ook eventueel bij de slager vragen of ze hem al voor je vlinderen, dan hoef je hem alleen zelf nog te vullen en op te rollen :)
 
Staat nog hoog op mijn ToDO listje. Ziet er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan