BasBQ
Beef en Steak

Bavette, marineren of gewoon peper en zouten?

 
 

Jaakke

Pitmaster
Berichten
763
Ik wil morgen een Bavette op mijn BGE bereiden en zit te twijfelen tussen marineren of gewoon peper en zouten?

Ik was eerste van plan de steak met wat peper en zout op de grill te leggen maar Google geeft veel resultaten met marinades wat me een beetje aan het twijfelen heeft gebracht.

Wie heeft ervaring en/of tips voor Bavette?
 
olijfolie, peper en zout vind ik voldoende.
Pas een keer een stuk gemarineerd, maar door de open structuur van het vlees was het eigenlijk een beetje te "vochtig " geworden om het goed te kunnen dichtschroeien.  was niet helemaal succesvol vond ik. Maar ja misschien had ik er ook wel te weinig aandacht aan gegeven. :D
 
20 minuten voordat hij op de q gaat zout en beetje olijfolie. Peper pas na het grillen. Lekker met de chimichurrie van Mac.
Eet smakelijk
 
na het rusten een beetje PeZo erop!
 
Ik vind ze ook het lekkerst met alleen pezo!
 
Je kan geen foute keuze maken 😋
 
Jaakke zei:
nix13 zei:
Of voor de steven and me van deze maand.

Heb ik overwogen maar ik hou niet van paprika dus had besloten die aan me voorbij te laten gaan.


Dat is ook de side dish, hoef je er niet bij te maken. Ik maak er vaak citroengras rundersat? van. Damn good.
 
Maccie zei:
Jaakke zei:
nix13 zei:
Of voor de steven and me van deze maand.

Heb ik overwogen maar ik hou niet van paprika dus had besloten die aan me voorbij te laten gaan.


Dat is ook de side dish, hoef je er niet bij te maken. Ik maak er vaak citroengras rundersat? van. Damn good.

Hmm, ben ik weer aan het twijfelen gebracht :D
Ik ga er een nachtje over slapen, misschien ga ik dan toch wel voor de Steven en Me.
 
Ik stem voor een marinade met honing, sojasaus, olijfolie, zwarte peper, knoflook en rode wijnazijn.
 
Peper en zout hiero, tijdens het grillen instrijken met knoflook-kruiden olie
 
Of alleen een beetje Lemon-Pepper, gisteren op de T-bone gedaan. erg lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan