BasBQ
Beef en Steak

Bavette, heerlijk...

RvH6511 zei:
Vraagje, is 3,5 tot 4 minuten per zijde voldoende om het vlees op een kerntemperatuur van circa 53 graden te krijgen?
Lijkt mij wat weinig ondanks het feit dat het niet echt een dik stuk vlees is.

Ziet er overigens wel heel lekker uit dus zou ik zo maar ook wel lusten.
3,5 minuut per kant is voldoende bij een hete Q. Ik heb gisteren de bavette 4x 1,5 minuut (voor het ruitje  ;) ) gedaan en kwam op 57 uit. Bij twijfel even prikken met de Thermapen
 
RvH6511 zei:
Vraagje, is 3,5 tot 4 minuten per zijde voldoende om het vlees op een kerntemperatuur van circa 53 graden te krijgen?
Lijkt mij wat weinig ondanks het feit dat het niet echt een dik stuk vlees is.

Ziet er overigens wel heel lekker uit dus zou ik zo maar ook wel lusten.

Het is toch echt zo. Ik heb de Bavette zeker niet langer gegrild. Eerder korter. En wat Ceriel ook zegt, je Q moet wel echt heet zijn. En inderdaad, gebruik een kerntemperatuurmeter... Dan weet je het zeker. Ff laten rusten en komt een paar graden bij.. Dus al met al, zeker niet langer dan 4 minuten.. :D
 
Tom Hendriks zei:
Het is toch echt zo. Ik heb de Bavette zeker niet langer gegrild. Eerder korter. En wat Ceriel ook zegt, je Q moet wel echt heet zijn. En inderdaad, gebruik een kerntemperatuurmeter... Dan weet je het zeker. Ff laten rusten en komt een paar graden bij.. Dus al met al, zeker niet langer dan 4 minuten.. :D

Ceriel zei:
3,5 minuut per kant is voldoende bij een hete Q. Ik heb gisteren de bavette 4x 1,5 minuut (voor het ruitje  ;) ) gedaan en kwam op 57 uit. Bij twijfel even prikken met de Thermapen

Tom, Ceriel, dank voor jullie extra uitleg. Een kernthermometer gebruik ik altijd (thermapen) omdat ik zeker wil weten dat ik de juiste temperatuur heb bereikt voor elk gerecht.
Ik ga dit gerecht zeker een keer maken. 
 
die ziet er lekker uit!
 
Ziet er heel lekker uit. Staat hoog op mijn todo lijstje!
 
Bavette is mijn favoriet stukje vlees voor de bbq 
 
Bavette is altijd super. Voor grotere goepen ook heerlijk omdat het wat taps toeloopt op de einden, waardoor je in ??n gooi een gedeelte rare, medium en well done hebt. Voor elk wat wils dus.
Bovendien is zelfs het wat meer doorbakken gedeelte altijd goed eetbaar, niet te droog of taai zoals je dat bij biefstuk kunt hebben.
 
Die moet ik snel eens proberen ziet er goed uit!
 
El Fumarole zei:
Bavette is altijd super. Voor grotere goepen ook heerlijk omdat het wat taps toeloopt op de einden, waardoor je in ??n gooi een gedeelte rare, medium en well done hebt. Voor elk wat wils dus.
Bovendien is zelfs het wat meer doorbakken gedeelte altijd goed eetbaar, niet te droog of taai zoals je dat bij biefstuk kunt hebben.

Wat zit je dan nog te treuzelen Edwin, gauw bakken maar vooral mij dan ook uitnodigen.=)) =)) =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan