BasBQ
Beef en Steak

Bastard Rotisserie

 
 

Faxie

Stoker
Berichten
309
Ik ben aan het twijfelen over de rotisserie die ik bij mijn nieuwe bastard wil.
Een spit-on-fire en een pizza steen, of de Bastard rotisserie met pizza klep?

Heeft er iemand ervaring met de Bastard Rotisserie, is de klep het extra geld waard?

Dank voor het meedenken.
 
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ik heb nog een spit op mijn weber en uiteindelijk besloten om er nog geen op mijn kamado te kopen:


Uiteindelijk denk ik dat de klep niet onwijs veel meerwaarde heeft. Als je keramiek al goed heet is, dan maakt het openen van je klep niet extreem veel uit, maar het zal iets schelen.

Het zal dus een afweging zijn die je zelf moet maken of je extra geld voor deze optie wilt uitgeven.
 
Ik ben ook nog aan het kijken. Weet je of de spit on fire goed op een bastard (medium) past?

Pizza's kun je ook gewoon op de q bakken. Het is misschien iets makkelijker maar ik vind het geld het niet waard.
 
Ik kreeg een mooie deal op de Bastard Rotisserie waardoor het maar een klein bedrag bijbetalen werd. Zodra ik de Q binnen heb, zal ik mijn ervaring ermee delen.
 
Ik heb de klep, weliswaar op een masterbuilt gezet, maar dat maakte verder niet veel uit. Ik vind het heel handig met pizza's bakken. Eerder vroeg ik iemand anders om de deksel open en dicht te doen om snel te werken, dat hoeft nu niet. Ben er blij mee
 
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ik heb nog een spit op mijn weber en uiteindelijk besloten om er nog geen op mijn kamado te kopen:


Uiteindelijk denk ik dat de klep niet onwijs veel meerwaarde heeft. Als je keramiek al goed heet is, dan maakt het openen van je klep niet extreem veel uit, maar het zal iets schelen.

Het zal dus een afweging zijn die je zelf moet maken of je extra geld voor deze optie wilt uitgeven.
Dat warmte verlies zal inderdaad wel meevallen. Bij mij was het vaker het probleem, dat ik hem heeeeel voorzichtig moest openen en zelfs dan vlogen de vlammen me nog om de oren. En dan kreeg ie weer zoveel zuurstof dat ik daarna een overshoot tot 450 graden en meer kreeg. Met het klepje werkt het voor mij sneller, veiliger en makkelijker. Maar op de andere manier lukte het ook altijd wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan