BasBQ
Beef en Steak

Bastard pizza rotisserie

 
 
 
 

Rogier

Gemarineerd
Berichten
1.091
Ik ben aan het oriënteren voor een spit op mijn bastard. Ik ben onder andere aan het kijken naar de pizza rotisserie van the Bastard. Met twee kleine kinderen verwacht ik dat ik de komende jaren nog wel wat pizza’s zal gaan bakken. Daarom lijkt mij deze functionaliteit wel handig.
Iemand op dit forum ervaringen met deze accessoire? Is het wat, of kan ik beter alleen een spit en goeie pizzasteen kopen?
 
Zelf heb ik een spit van LetzQ plus een losse pizzasteen. Dat bevalt me eigenlijk prima. Zie geen meerwaarde in de variant van de Bastard omdat je ze toch niet tegelijk gebruikt vandaar mijn keuze. Dus uiteindelijk voor de goedkopere optie gegaan. Qua looks is de Bastard versie wel gaver maar ja hou graag wat geld in mijn zak. Hoewel dat meestal wel op gaat aan vlees en/of bier. 😆
 
Ik heb de rotisserie van The Bastard. Voor mij werkt ie wel ok. Kan het anders door een aparte spit en steen... Zeker. Misschien blijft er meer warmte in de dome hangen doordat je de pizza er van de zijkant in doet. Werkt in ieder geval goed voor mij. En inderdaad die looks 😜 .Heb trouwens geen vergelijkingsmateriaal. Heb de LetzQ nooit gezien in het echt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Pizza Porta en een losse spitring. Ben erg tevreden met de Pizza Porta, niet dat de pizza's er lekkerder van worden, maar ik houd van gadgets en dit is er een :).
Verder kan ik er met twee etage mee werken, het is even buffelen maar het werkt fantastisch!
Zie deze link: Pizza Porta Run
 
Ik heb geen gebruikservaring, maar ik vind de pizza rotisserie nogal aan de prijs.. zelf zou ik voor een losse spit gaan.
Het deurtje aan de voorkant heb ik nog niet gemist, als je een beetje snel werkt koelt je dome ook nauwelijks af. Bovendien heb je zoveel luchtstroom met die hete kolen, dat je dome sowieso snel weer op temp is
 
Heb ook voor een LetzQ spit gekeken maar die schijnt niet goed te passen op een bastard medium. Ben opzoek naar een alternatief maar heb nog niks gevonden. De bastard pizza rotisserie vind ik te duur. Pizza bakken op een steen gaat prima.
 
Ik heb de rotisserie van The Bastard. Voor mij werkt ie wel ok. Kan het anders door een aparte spit en steen... Zeker. Misschien blijft er meer warmte in de dome hangen doordat je de pizza er van de zijkant in doet. Werkt in ieder geval goed voor mij. En inderdaad die looks 😜 .Heb trouwens geen vergelijkingsmateriaal. Heb de LetzQ nooit gezien in het echt.
Hangt de steen er vast in? Want dat vind ik nu soms wel hinderlijk (dat die soms verschuift bij het scheppen).
Ook viel me op dat het spit van letzq uitsteekt en dat doet deze weer niet.
 
De steen ligt op de platesetter dacht ik. Ik zal er morgen een foto van maken. Is een behoorlijk dikke steen en niet rond. Het is me niet opgevallen dat ie verschuift....

Op dit filmpje zie je het ook. De steen ligt 'klem' in de platesetter.

Enige nadeel vind ik dat de rotisserie door de deur wat hoger is dan de LetzQ. Hierdoor zal de dome meer steunen op de LetzQ. Aan de andere kant hij gaat bij de P. rotisserie ook gewoon dicht. Iets minder druk op de ring, maar genoeg kennelijk.

Ik zou als ik jou was ergens kijken of je hem op een Bastard geplaatst kunt zien. Dan weet je het helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik altijd grappig vind bij dit ding. Is dat iedereen begint over verlies van warmte in de dome bij open en dicht doen, om vervolgens dit ding te overwegen wat de dome een halve meter van de Pizza verwijderd.. 😜
 
Ik ben er nog niet uit wat mijn keuze wordt maar ik gok dat ik voor een los spit ga. Zodra de winkels weer open zijn maar eens op zoek naar een winkel om ze eens goed van dichtbij te bekijken. Voor nu kan ik nog mijn spit op mijn weber gebruiken. Bedankt voor de reacties tot zover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan