BasBQ
Beef en Steak

Pizza Porta Run

 
 

jokop

Pitmaster
Berichten
594
Gisteren en vandaag hadden we pizza's op het menu. Wilde vandaag twee etages tegelijk in de Pizza Porta proberen.
Deeg heb ik zelf gedraaid (basisrecept van Simon Giaccotto) en na een nacht rijzen in de koelkast kon het nog een paar uur op kamertemperatuur rijzen:
tempImageruB587.jpg


Q in een paar minuten opgestookt, daarna nog een paar chunks hout er op en dan de setup met de Pizza Porta en extra rooster:
tempImageh0tX2F.jpg


Alvast even vier bodems van tevoren met de hand gekneed, ongeveer 27 cm. doorsnee, perfect voor mijn pizzastenen:
tempImagefmvQgP.jpg
tempImagetvAfy0.jpg
tempImagezUakut.jpg


De eerste pizza (mozzarella, salami en oude kaas) was voor Joseph:
tempImage36SbvH.jpg


Joseph Joseph... Hij was iets te heet (ca. 350C) en ik was iets te druk met de andere pizza, waardoor de bodem was aangebrand:
tempImageCAK8BF.jpg
tempImageaI73Em.jpg


Als tweede pizza mijn favoriet: Pizza White Pie (geraspte Pecorino met knoflook, ui en oregano):
tempImagejeW8NI.jpg


De bodem was perfect. Hier nog wat foto's van gisteren en vandaag:
tempImagerw9vAG.jpg
tempImageswy8kY.jpg
tempImageLIsrtn.jpg


BAF7B5B3-33C6-41A2-B57E-FF27577316C4.jpeg
tempImageTSusbr.jpg
tempImagesJJOdC.jpg


Tot slot nog wat close-ups van de setup:
8C703EA4-D6E2-4E5A-B903-879C3E874CE5_1_201_a.jpeg
tempImagehyeYbR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat de eerste pizza is mislukt, maar je hebt je mooi gerevancheerd! De pizza ziet er top uit.
 
Krijgt de onderste pizza wel enoeg warmte van bovenaf wanneer je bovenin ook een pizza hebt liggen?
 
Zonde van de eerste, maar ik geloof dat de andere het meer dan waard hebben gemaakt 😋
 
Krijgt de onderste pizza wel enoeg warmte van bovenaf wanneer je bovenin ook een pizza hebt liggen?
Ja, dat ging prima. Ik had voortdurend een pizzasteen bovenin liggen als er onder ook een pizza ligt. De les van die sessie is wel dat wanneer ik er twee tegelijk in wil hebben, ik dan ook twee van te voren moet klaarmaken. Bij de eerste was het: pizza onderin, naar binnen om de tweede pizza te beleggen (incl. saus), beetje kletsen en er dan achter komen dat de eerste pizza er iets te lang op heeft gelegen.
 
Lekker hoor! zien er goed uit.
 
Mooie pizza's zeg
En mooie opstelling ook
Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan