BasBQ
Beef en Steak

Bastard Chimney Cap

Al een tijdje heb ik de Bastard Chimney Cap voor m?n Bastard Large en opzich past ie wel aardig, maar ik vind dat ie er niet echt lekker op zit.🤨

d1b310ed7c72fda78590bb27960e253c.jpg


Weten jullie hoe ik hem er netter op krijg? Het lijkt alsof het vilt mss net iets te dik is.

Alvast bedankt

PS. Is er ergens ook een topic over het (jaarlijkse)onderhoud van de Bastard/Kamado Vilt vervangen, afstellen en smeren?
Kon dat niet zo snel vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou denken aan gepast geweld

Onderhoud... vilt vervangen als het echt op is. Handleiding voor BGE staat op mijn blog, is zelfde voor de bastard.
Verder een maand na gebruik even de boutjes aandraaien en dat elk jaar herhalen.
Verder doe ik niks aan mijn kamado?s.
 
Super dank je wel.

Zal eens wat ?gepast? geweld gaan gebruiken

En vilt kan nog wel een jaartje denk ik, hij sluit nog goed en het ziet er ?ok? uit. Dus nog ff boutjes doen en zal jou blog er even op naslaan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
vooral de boutjes in de gaten houden als je vaak pizza maakt of andere bereidingen waarbij je een zeer hoge temperatuur gebruikt, deze durven dan wel wat sneller lost te staan.
 
Oud topic, maar ik krijg hem er ook maar lastig op. Heb de chimney gekregen van Bastard voor mijn 2019 large versie in afwachting van een beter sluitende gietijzeren cap. Erg netjes geregeld van Bastard trouwens. Maar hij past eigenlijk net niet. Het vilt is net te dik (of de diameter van de chimney net te klein). Nu kan ik er natuurlijk dunner vilt op doen, maar dan moet ik het vilt weer vervangen wanneer de nieuwe gietijzeren versie binnen is. Iemand nog een gouden tip?
 
Die schoorsteen loopt conisch toe. Als het nu te strak zit en niet goed past dan zou je door het vilt iets hoger te plaatsen op de schoorsteen meer ruimte moeten krijgen voor de dop.
 
Dat zou inderdaad wel eens kunnen lukken ja.  Zou dat vilt gewoon loskomen en opnieuw geplakt kunnen worden? Ik zal het straks eens proberen.
 
Voorzichtig met een plamuurmes los steken. Plakken zal het wel niet meer doen.
 
Nope. Plakken deed het niet meer dus heb maar een klein stukje geprobeerd. Het ging iets beter maar om hem er echt goed op te krijgen moet ik denk ik het hele vilt losmaken en dat is me momenteel meer moeite dan het me waard is. Ik doof hem nog wel ff met alu folie tot de nieuwe gietijzeren binnen is. Bedankt voor de tips  :)
 
goosebumps zei:
Nope. Plakken deed het niet meer dus heb maar een klein stukje geprobeerd. Het ging iets beter maar om hem er echt goed op te krijgen moet ik denk ik het hele vilt losmaken en dat is me momenteel meer moeite dan het me waard is. Ik doof hem nog wel ff met alu folie tot de nieuwe gietijzeren binnen is. Bedankt voor de tips  :)
Bij mij ging het laatste stukje pas goed toen de Bastard warm was. Zit er nu perfect op.
a1e6dc6de2b058af02a63a4274273d7f.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Aha. Dus zo hoort hij te zitten. Dat ziet er idd goed uit. Dat lukt bij mij nog niet misschien. Bij mij ging het net iets verder dan be de topic starter.
 
Heb bericht gekregen over de vernieuwde top die vanaf januari waarschijnlijk uitgeleverd gaat worden. Ben benieuwd, behoorlijk tevreden over deze gang van zaken.
54180807313eb1d0f05f083839b467c8.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Ze hebben ook de vorm van de gaten veranderd. Driehoeken ipv vierkanten. Dan kun je nauwkeuriger de lucht doorvoor regelen. Zie tekening hierboven
 
Kraai#5 zei:
Bij mij ging het laatste stukje pas goed toen de Bastard warm was. Zit er nu perfect op.

Grappig, want bij mij zit de chimney er dus ook niet goed op als ik dit zo zie. Sterker nog, Bastard ziet er nog wel gaaf uit zo bij jou.
Maar aangezien ik het gevoel heb dat ik het vilt verniel / eraf moet halen, wacht ik ook nog wel op de nieuwe top.
Wat hierbij helpt is dat de bastard bij mij wel goed dooft.

 
Kraai#5 zei:
Heb bericht gekregen over de vernieuwde top die vanaf januari waarschijnlijk uitgeleverd gaat worden. Ben benieuwd, behoorlijk tevreden over deze gang van zaken.
54180807313eb1d0f05f083839b467c8.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

Wat heb je moeten doen om een nieuwe te krijgen? Toen ik dit gemeld had bij bastard zelf, in het voorjaar, dat de dop bovenaan niet goed sluit en ik telkens alu-folie moest gebruiken om hem goed te kunnen doven. Kreeg ik als antwoord dat er helaas geen oplossing is?
 
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20830.msg322942.msg#322942

Die post staat een link in. Daar een service aanvraag gedaan.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Het duurt ff maar dan heb je ook wat. Eerste indruk is goed.
d442a234d20ad07324596f406109ae99.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Vandaag ook ontvangen
Nog wel ff in de campingboter en 2  uurtjes afbakken op 180/200c

bc405ac7bb78dd896ade99d8be18b0d7.jpg
 
Jouw merknaam bovenop is wel mooier. Jammer voor mij samen met de oude is het verschil goed te zien
55c23842d1348b7da8c5cbdfd254096b.jpg


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Die nieuwe is echt belabberd gegoten. Dat zou Auplex nog niet op een kamado durven zetten.

Ik zou ze mailen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan