BasBQ
Beef en Steak

Basissauzen/rubs

Heb mijn pakketje inmiddels van hem binnen... Een volgende keer kan ik dan wel eens andere sauzen uit gaan proberen, eerst deze twee maar eens proeven :D
 
Vandaag even langs de Groenrijk (Leidschenveen, afslag Nootdorp) geweest voor wat spulletjes voor het zelf kweken van pepers. Ik loop dan ook altijd ff langs de BBQ-afdeling (alsof je keus hebt met die vaste paden tegenwoordig).

Ik zag dat ze hier nu ook de Sweet Baby Ray's sauzen verkopen. Dus meteen een flesje Original en Raspberry Chipotle meegenomen  :)
Volgens mij hebben ze zo'n beetje alle bekende smaken. De kleine normale flessen zijn ?4,95 en de grote (alleen Original en Sweet & Spicy) zijn ?8,95.
Iets duurder dus dan bv. Vuur en Rook, maar als je in de buurt woont dan bespaar je natuurlijk weer de verzendkosten.
 
Dat zie je steeds meer dat groothandels, tuincetra e.d zich met deze tak van sport gaan bemoeien. Ons lokale tuincentrum is vorig ook al flink uitgebreid met de BBQ spullen. Ben benieuwd of er dit jaar ook sauzen e.d bij gaan komen. Groenrijk had volgens mij sowieso al de Weber marinades als ik het goed heb
 
Boldeagle zei:
Dat zie je steeds meer dat groothandels, tuincetra e.d zich met deze tak van sport gaan bemoeien.
Kunnen we alleen maar blij mee zijn  :)

Hier in Belgi? is dit tot nu toe in elk geval nog niet zo maar hier is het Amerikaans BBQ'en (spijtig genoeg) ook nog niet zo hot als bij jullie. Komt nog wel ;)
 
ChrisMaes zei:
Boldeagle zei:
Dat zie je steeds meer dat groothandels, tuincetra e.d zich met deze tak van sport gaan bemoeien.
Kunnen we alleen maar blij mee zijn  :)

Hier in Belgi? is dit tot nu toe in elk geval nog niet zo maar hier is het Amerikaans BBQ'en (spijtig genoeg) ook nog niet zo hot als bij jullie. Komt nog wel ;)

Vreemd ik had het idee dat jullie in Belgie niet te klagen hadden hierover. volgens mij komen er zelfs een paar aardige goede BBQ teams uit Belgie !
 
Van de Weber marinades word ik niet vrolijk, typisch geval van schoenmaker blijf bij je leest ;).

Chris, Sweet Baby Ray's is steeds beter te krijgen in Nederland, gelukkig kan je veel goede sauzen nu ook op het net kopen. Dat was twee jaar geleden wel anders.
Belgen hebben weer mazzel met de Amerikaanse Winkel in Antwerpen.
 
Boldeagle zei:
volgens mij komen er zelfs een paar aardige goede BBQ teams uit Belgie !
Dat is heel zeker zo, maar qua producten (in fysieke winkels) is dat toch een heel ander verhaal en bij "het grote publiek" weet ook niemand wat indirect grillen is. Nu is dit in Nederland ook grotendeels wel het geval maar zijn er toch veel meer liefhebbers van het Amerikaans BBQ'en en indirect grillen. Kijk maar eens naar de (Nederlandse) BBQ fora en hun leden. Het is echt niet omdat er .nl achteraan de domeinnaam staat dat daardoor ge?nteresseerde Belgen afhaken hoor, het animo is hier gewoon een pak minder.

Je ziet dit ook in de sites, blogs en webshops over deze (tot nu toe niche-)markt. Er zijn redelijk wat Nederlandse BBQ-blogs en sites (over indirect grillen) te vinden maar Belgische...

Zelf probeer ik op mijn manier mijn steentje bij te dragen via mijn eigen website en Martijn van Vuur en Rook heeft nu ook een Belgische webshop lopen dus hopelijk wordt dit in de toekomst steeds beter want geef toe: wij hebben toch een leuke hobby h? ;)
 
BBG en SBR zeker doen! Als je nog aanvullingen wil: blues Hogg saus en rub zijn beide goed. Todd's dirt is ook wel een must!
 
Daar kun je je flavour profile op aanpassen door en rub met een goede bite! Dan heb je naar mijn smaak een geweldige combi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan