BasBQ
Beef en Steak

Barbecue Feestje

 
 

Smokey89

Stoker
Berichten
250
Een tijdje terug is er aan Marcel en mij gevraagd of we niet een keer wilden komen barbecu?n voor de vaste groep zaterdagsquashers, van squashcentrum Hellendoorn. Tuurlijk willen we dat, geen probleem! Datum geprikt, 5 april moest het worden. "Hoeveel man komt er ongeveer?" "Een man of 15". Prima!.

Nadat we een proefdagje gedraaid hadden en daar natuurlijk foto's van gemaakt hadden, werden het er steeds meer. Uiteindelijk waren er een kleine 30 mannen, vrouwen en kinderen.

Omdat dit onze eerste keer was dat we voor een groep moesten koken vond ik het best wel spannend. Lukt alles wel? Krijgen we het op tijd gaar? Hebben we genoeg?

Nou gelukkig is alles gelukt! Heerlijke gerechten, prima samenwerking en heel veel blije gezichten! Dit smaakt naar meer!

Hieronder een kleine foto compilatie van afgelopen zaterdag!


10 Kilo ribbels


2 Kilo Gamba's gemarineerd


Onze zelfbouwsmokers voor het eerst eens naast elkaar! Best trots op!!


Beide smokers volgestouwd met Ribbels


Na een uurtje de ribbels ingepakt met een beetje olijfolie en appelsap


Na een half uur in folie


Gelakt en nog even 15 minuten op de smoker


Resultaat mag er zijn!!


Gamba's op hoog vuur gegrild, HEERLIJK


Forelletjes gerookt


Gezellige bedoening!


Lekkere ananas met kokosmelk bruine suiker en kaneel, opgediend met vanille ijs en rumslagroom


Marcel bij zijn smoker


Foto kreeg ik net nog toegestuurd! Ik links en Marcel rechts ;)

Al met al, heel erg veel goede reacties gekregen. We hebben het erg naar onze zin gehad en we zijn van plan dit vaker te gaan doen. Voorzichtige kreten komen te voorschijn om een team op te richten. De naam hebben we al, Smoking' Dutch T-Bones, ( korte uitleg Smoking' ligt voor de hand ;) , Dutch Ligt ook voor de hand,  T-Bones we zijn bij de Trombonisten en de relatie met het vlees is gelegd!)

Bedankt voor het kijken!

Marcel en Martijn
 
dat is een prima feestje geweest.

heb je een recept van die ananas?
 
Ik wil ook op squash in Hellendoorn. Ik voel het. Ziet er goed uit, leuk gedaan!
 
Best feesie en heerlijk eten!!
 
Leo zei:
dat is een prima feestje geweest.

heb je een recept van die ananas?

Jazeker, heel simpel!

Verse ananas van schil en hart ontdoen daarna in plakken snijden. Bruine suiker met kaneel mengen.

Plakje ananas door de kokosmelk halen, en daarna in de kaneelsuiker dippen. Zodra die mooi bedekt is op de Q ermee en even aangrillen. Klaar is kees ;)
 
Dat hebben jullie mooi voor elkaar gebokst.
 
Top geregeld !, zie ik naast de frikandellen nou MOINKS of Champgnons liggen ?
 
Boldeagle zei:
Top geregeld !, zie ik naast de frikandellen nou MOINKS of Champgnons liggen ?

Daar liggen MOINKS naast! Frikandellen voor de kids!
 
Mooi gedaan heren, leuke verslag.
 
Ik zeg gaan met dat team! Ziet er echt top uit heren!
 
Nice hoor, knappe opstelling ook  :D
 
Geweldig feestje met zeer mooi resultaat zeg!!!
 
Mooi gelukt! Leuke foto's  prachtige resultaten en top smokers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan