BasBQ
Beef en Steak

bakstenen ipv pizzasteen?

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

De kids willen vanavond pizza....en ik wil BBQ...ik zie een mooie combi :D
Nou heb ik al eerder pizza gemaakt gewoon zo op het rooster maar nu vraag ik me het volgende af:
Kan ik niet gewoon een aantal bakstenen in het midden van de bbq plaatsen, op het rooster, die eventueel met alufolie inwikkelen en dan de pizza's daar op leggen.

Waar ik huiverig voor ben is dat die stenen dan niet gaan knallen...al kan ik me dat haast niet voorstellen (BAKstenen B-))

Thnx!
 
Bakstenen kan, maar ik zou ze wel inpakken in aluminium folie en tegelijk met de bbq opwarmen.
 
ben het er ook mee eens  ;)
 
En als Leo het ermee eens is, dan ben ik er ook mee eens :p
 
mooi onderwerp: heb zelf ook wel is dat idee gehad,,of met speciale mortel zelf een steen maken.

denk dat een betontegel of iets met baksteen wel gaat: eerst een lange tijd in de electriek oven laten uitdrogen en dan later langzaam gaan verhitten op de q .
denk wel dat je m eerst lange tijd moet verhitten want dr zitten chemische dingen in en die moeten dr uit gestookt worden
 
Ja lijkt me een leuke uitdaging!
 
Tegels en klinkers kun je zo gewoon op het vuur leggen (en voor de hygiene uiteraard folie er over)
Op mijn werk hebben ze altijd een betontegel of een baksteen (klinker) op het vuur leggen en daarop wordt de koffie bereidt.
 
groundhog667 zei:
Hoi,

De kids willen vanavond pizza....en ik wil BBQ...ik zie een mooie combi :D
Nou heb ik al eerder pizza gemaakt gewoon zo op het rooster maar nu vraag ik me het volgende af:
Kan ik niet gewoon een aantal bakstenen in het midden van de bbq plaatsen, op het rooster, die eventueel met alufolie inwikkelen en dan de pizza's daar op leggen.

Waar ik huiverig voor ben is dat die stenen dan niet gaan knallen...al kan ik me dat haast niet voorstellen (BAKstenen B-))

Thnx!

Ik zou gewoon een pizzasteen kopen voor 15 euro.
Gewoon FF Google op chamottesteen en kachelbouwmaterialen.
 
Was laatst in de aanbieding bij de Xenos, 10 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan