BasBQ
Beef en Steak

Baconday 21; Italiaans gevulde varkenshaas in dekentje van ontbijtspek

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.653
Vandaag weer eens gevulde varkenshaasjes in blanket gemaakt.
Varkenshaasjes gevuld met pesto, olijf, zon gedroogde tomaatjes, basilicum en geraspte parmezaan.
Helaas wist de juffrouw bij de slager niet het verschil tussen 1 mm dik en te dun gesneden ontbijtspek. . Tja, krijg je met de hele dag een telefoon in je handen houden. :unsure:. Was ff piele om dit nog te vlechten.
Maar een lekker gerechtje, aangevuld met een flesje chianti.

De gevulde porky haasjes eraf gehaald bij een kerntemp. van 56 C. Tijdens het rusten nog net iets te ver door gegaard. Niet te droog, maar ook niet mooi rosé.
Smaak was prima.

IMG_5006.JPG

IMG_5007.JPG
IMG_5008.JPG
IMG_5009.jpg
IMG_5025.jpg
IMG_5026.JPG
IMG_5030.JPG
IMG_5029.JPG
IMG_5028.JPG
 
Toch nog mooi kunnen vlechten toch.
Ziet er niet droog uit dus niet te laat eraf gehaald en de smaak was prima. Mooi toch en een leermoment voor de volgende keer
 
Ik vind je vlecht werk toch prima gelukt Peter. Wel zuur als er ongeïnteresseerd personeel bij je locale slager rond loopt. Ik vraag meestal om spek dat bedoeld is om slavink oid mee te maken. Als er dan een ongeïnteresseerde rond loopt weten ze vaak ook niet wat je bedoeld en roepen ze de slager zelf er bij. Dan heb je zeker de juiste spullen.
Dit recept ga ik ook eens lekker na maken. Eigenlijk maken wij hier zelfs varkenshaas. Maar deze plaatjes zien er wel heel lekker uit. Zeker met wat pasta er bij. Top
 
Ja, lekker man.
Niet te moeilijk, alles goed verkrijgbaar en een heerlijk resultaat.

Deze Is prima gelukt peter. Ziet er niet te droog uit. 👌
 
Terug
Bovenaan Onderaan