Door al het "Koreaanse Geweld" van o.a. @Timmeeh is ook Huize Cherrywood inmiddels "fan" geworden van deze smaken.
De kip is al vaak gemaakt maar met Baconday opkomst eens gekeken wat we met buikspek zouden kunnen.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op Dwaeji Bulgogi : "Varkens vlees van vuur of pittig varkensvlees van de vuur grill".
Klaar gemaakt volgens dit recept: Per KG buikspek voor de marinade:
Circa 36 uur van te voren het buikspek voorbereid.
Ik had een vrij mager stuk van 1,5 kg. Dat heb ik in twee stukken verdeeld. 1 x voor dit recept en 1 x met een all purpose rub voor later deze week.
De ingrediënten voor de marinade in de blender en alles tot een gladde massa vermalen:
Buikspek klaar schoongemaakt en het vet ingesneden:
Alles onder licht vacüum en regelmatig masseren in de koelkast.
Vandaag de BBQ klaargemaakt voor indirect met 2 blokjes appel, buikspek eruit en de resterende marinade opvangen om te lakken.
Temperatuur rustig op laten lopen 150 graden er zit best wat suiker in de marinade dus hoger wilde ik niet.
Elke 45 minuten een laagje marinade aan brengen :
Na ongeveer 2. 5 uur was de kerntemperatuur 80-82 graden en was het etenstijd!
Aansnijden:
En serveren op een Bao Bun ( niet zelf gemaakt) met wat zoet zure saus, sesamzaad en lente ui. Een salade erbij voor het goede gevoel .
Erg lekker dit!
De zoete smaken i.c.m. de warme pit van de gochujang en gochugaru is erg lekker óók als je niet van te pittig houdt.
Deze gaan we zeker vaker maken!
De kip is al vaak gemaakt maar met Baconday opkomst eens gekeken wat we met buikspek zouden kunnen.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op Dwaeji Bulgogi : "Varkens vlees van vuur of pittig varkensvlees van de vuur grill".
Klaar gemaakt volgens dit recept: Per KG buikspek voor de marinade:
- 3 el Gochujang
- 2 el Gochugaru
- 2 el sojasaus
- 2 el Mirin of rijstwijn (ik had de rijstwijn)
- 1,5 el suiker
- 1 el honing
- 1 el sesamolie
- 5 cm verse gember
- 2 teentjes knoflook
- 1 kleine ui
- halve appel of peer ( ik had de appel)
- 2 lente uien
Circa 36 uur van te voren het buikspek voorbereid.
Ik had een vrij mager stuk van 1,5 kg. Dat heb ik in twee stukken verdeeld. 1 x voor dit recept en 1 x met een all purpose rub voor later deze week.
De ingrediënten voor de marinade in de blender en alles tot een gladde massa vermalen:
Buikspek klaar schoongemaakt en het vet ingesneden:
Alles onder licht vacüum en regelmatig masseren in de koelkast.
Vandaag de BBQ klaargemaakt voor indirect met 2 blokjes appel, buikspek eruit en de resterende marinade opvangen om te lakken.
Temperatuur rustig op laten lopen 150 graden er zit best wat suiker in de marinade dus hoger wilde ik niet.
Elke 45 minuten een laagje marinade aan brengen :
Na ongeveer 2. 5 uur was de kerntemperatuur 80-82 graden en was het etenstijd!
Aansnijden:
En serveren op een Bao Bun ( niet zelf gemaakt) met wat zoet zure saus, sesamzaad en lente ui. Een salade erbij voor het goede gevoel .
Erg lekker dit!
De zoete smaken i.c.m. de warme pit van de gochujang en gochugaru is erg lekker óók als je niet van te pittig houdt.
Deze gaan we zeker vaker maken!