BasBQ
Beef en Steak

Bacon fatty

 
 
 

Pharan

Vuurmaker
Berichten
74
Hoi Q-ers. Vorig weekend maar een fatty geprobeerd te maken. Had ik nog niet gedaan, maar wel een en ander over gelezen.

750gr hoh gehakt
Noskos rub variatie zonder cayennepeper
Paneermeel
2 eitjes
uitje

Gehakt van gedraaid en gevuld met:

125gr belegen geraspte kaas
4 champignons

umy5u3e3.jpg



Vervolgens een bacon matje gemaakt en de fatty daarin gerold.
2 pakjes ontbijtspek

nute3a7e.jpg


Daarna een uurtje of 2 op 120 graden tot kerntemperatuur van 78 graden met wat hickory snippers.

a3eja5y4.jpg


De smaak was prima. De textuur wat mij betreft wat te compact. Ook was ik van 1 plakje al behoorlijk vol. Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat ik de OTP niet lager dan 120 graden kreeg? Ook al had ik onderste en bovenste schuif bijna helemaal dicht...

Groeten!
Leon
 
Hij ziet er iig lekker uit!
 
ziet er toch prima uit wat vind je er mis mee dan muv de structuur ?
 
Ziet er lekker uit, maar het is toch ook zwaar eten lijkt mij?
Hoh gehakt
Kaas
Bacon

En dat alles tezamen....
 
Dit ziet er gewoon erg lekker uit. Beetje experimenteren met de vulling en je hebt iedere keer iets anders op je bord.
 
Ja hoor!! Doe mij maar een plak!! :D
 
Boldeagle zei:
ziet er toch prima uit wat vind je er mis mee dan muv de structuur ?

Het was niet zo dat de fatty droog was, maar ik moest flink kauwen.  :)
Het had mij lekkerder geleken als de structuur iets lossen was gewees, zoals een gehaktbal. Maar omdat je de fatty strak oprolt, wordt alles samengeperst. Zal een volgende keer proberen het gehakt iets losser te kneden.

Lekker was hij inderdaad!
 
Pharan zei:
Boldeagle zei:
ziet er toch prima uit wat vind je er mis mee dan muv de structuur ?

Het was niet zo dat de fatty droog was, maar ik moest flink kauwen.  :)
Het had mij lekkerder geleken als de structuur iets lossen was gewees, zoals een gehaktbal. Maar omdat je de fatty strak oprolt, wordt alles samengeperst. Zal een volgende keer proberen het gehakt iets losser te kneden.

Lekker was hij inderdaad!

Gewoon losjes oprollen en kijk wat je met de ingredi?nten doet. Droge vulling neemt ook smaak weg.  probeer het de volgende keer eens op temperatuur te bereiden (grofweg 65-70 graden) dit kan ook een verschil maken.
 
Errug lekkere combi zo'n fatty. Echt top eten.
 
Hij ziet er goed uit, de compactheid komt door het oprollen. De 'echte' Fatties van Jimmy Dean zijn ook vrij compact.

Dat je vlug vol zit komt voornamelijk door de de vulling denk ik ;).

De temperatuur kan je het beste laag houden door te beginnen met weinig hete kolen, kijk eens hier bij de Minion methode
 
Ik vind um de heerlijk uitzien, stuur de leftovers maar op :D
 
Lekker zo'n Fatty maar net wat je zegt erg machtig eten.
 
Staat op mijn To-Do lijst. Lijkt me ideaal voor een wat grotere bbq. Kan mooi een dag van te voren klaar gemaakt worden, en het voedt een hele groep! Ziet er goed uit btw!
 
Ik zeg: ToDo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan