Spareribs dat is alweer een tijd geleden dat die gemaakt zijn door mij.
Mijn vrouw wilde graag wel eens een goed stuk waar wel vlees aan zat. Dus ik kwam al snel bij baby back ribs uit.
Dik bevleesde ribben van het waardvarken.
Heerlijk met mooi een klein beetje vet.
Flinke joekels van ribben, bij elkaar ruim 2kg.
Lekker in de basisrub gezet en met zijn 2 in het rek op de bbq.
Ik heb een Guru large classic dus het is goed te zien hoe groot ze zijn. Ze zijn de 1e 2 uur gerookt met appelhout.
Na 2 uur op 110 graden ingepakt en toen ook weer 2 uur gedaan, ingepakt op 130 graden.
Net als pulled pork de prikker methode gebruikt om de gaarheid te controleren.
Na het uitpakken gelakt met stockyard bbq saus en lekker even laten liggen tot de prikker er zonder weerstand doorheen ging, net niet fall of the bone.
Met een lekker frisse witlof salade gegeten.
Als bijgerecht een experiment, patatjes van de bbq wat overigens best goed gelukt is.
Best nog krokant en het smaakte ook echt als bbq.
Al met al een heerlijk maaltje met een goed stuk vlees en krokante patatjes.
Mijn vrouw wilde graag wel eens een goed stuk waar wel vlees aan zat. Dus ik kwam al snel bij baby back ribs uit.
Dik bevleesde ribben van het waardvarken.
Heerlijk met mooi een klein beetje vet.

Flinke joekels van ribben, bij elkaar ruim 2kg.
Lekker in de basisrub gezet en met zijn 2 in het rek op de bbq.

Ik heb een Guru large classic dus het is goed te zien hoe groot ze zijn. Ze zijn de 1e 2 uur gerookt met appelhout.

Na 2 uur op 110 graden ingepakt en toen ook weer 2 uur gedaan, ingepakt op 130 graden.
Net als pulled pork de prikker methode gebruikt om de gaarheid te controleren.
Na het uitpakken gelakt met stockyard bbq saus en lekker even laten liggen tot de prikker er zonder weerstand doorheen ging, net niet fall of the bone.

Met een lekker frisse witlof salade gegeten.
Als bijgerecht een experiment, patatjes van de bbq wat overigens best goed gelukt is.

Best nog krokant en het smaakte ook echt als bbq.
Al met al een heerlijk maaltje met een goed stuk vlees en krokante patatjes.