Beef en Steak

Babi Pangang?

Ridevi71

Forum Meubilair
Beste bbq collega's

Ik had nog nooit babi pangang gemaakt, en dacht: het moet er maar eens van komen. Maar helaas geen tijd om een mooi stuk buikspek te scoren dus was er het idee om het met speklapjes te maken

Terwijl deze rustig lagen te wachten in de koelkast, kwam mijn bbq mattie @Barbeknoei ook met het idee om van het weekend babi pangang te maken. Ik dacht gelijk aan de speklapjes in zijn vriezer en dat hij een volgende pak bij moest halen want een is geen 😉.

Het recept van @Ewald als basis-leidraad gebruikt.

Gelijk valt natuurlijk op dat ik praat over speklapjes en niet over een stuk buikspek. Enfin eerst de saus maken, zodat deze een nachtje kan rusten.
(tot zover het betere knip-en-plak-werk :ROFLMAO:, nu aan de slag met de pics)

De saus al op donderdag voorbereid, evenals het kruiden van de speklapjes.
Helaas geen foto's hiervan, maar wel van een mooie pot met heerlijk babi pangang saus
IMG-20220421-WA0000.jpeg

Gisteren was het dan zover. Ik heb er voor gekozen om de speklapjes op te binden en aan het spit te garen.
Het opbinden:
20220423_141932.jpg

20220423_142205.jpg

20220423_143059.jpg

Na deze noeste arbeid even tijd voor een rustmomentje. een heerlijk glaasje zelfgemaakte limoncello, lekker in het zonnetje in de tuin. Och, wat is het leven dan mooi
IMG-20220423-WA0005.jpg

OK, genoeg genikst. Aan de slag. Spek op het spit en een beetje inspiratie gezocht voor een eenvoudige maar lekker nasi bij onze Beb

IMG-20220423-WA0006.jpg

IMG-20220423-WA0008.jpg

IMG-20220423-WA0007.jpg

Jaja, ik weet het. De eitjes moeten nog ff opgebakken worden, maar dit was een makkelijke snelle foto :LOL::cool:

En hoppa, daar gaat ie dan

IMG-20220423-WA0009.jpg

Ondertussen de nasi ff gedaan

IMG-20220423-WA0011.jpg

Ook nog even snel het vlees checken. Gaat goooeeeeedddd

IMG-20220423-WA0012.jpg

Beetje saus opwarmen. Man man man, wat ruikt dat lekker

IMG-20220423-WA0017.jpg
Na ongeveer 1,5uur was het klaar. Op het plankje even alle touwtjes lossnijden en daarna in stukjes snijden.

IMG-20220423-WA0013.jpg

IMG-20220423-WA0010.jpg

Op het bordje

IMG-20220423-WA0014.jpg

IMG-20220423-WA0016.jpg

Wat hebben we lekker gegeten, en wat is de smaak van de saus intens. Echt super dit.
@Ewald dank voor het recept. Heb spijt dat ik dit niet eerder heb gemaakt. Heerlijk.

En oh ja, natuurlijk nog wat saus over, dat gaat lekker in de vriezer 😋

IMG-20220423-WA0019.jpg

Dank voor het kijken

Rick

🤗🤗🤗🤗:ROFLMAO:

Lekker man!

Zeker met makkelijk verkrijgbare speklapjes is er nu niks wat wat iemand tegenhoud om dit te maken.

Ga ik ook maken, heerlijk.

Het ziet er ook wel ècht zalig uit Rick!

Erg mooi weer Rick, die opgebonden speklappen helemaal top.
En die saus tsja al zeg ik het zelf die is, zoals de Engelsen zouden zeggen: Epic

Het ziet er fantastisch uit. Daar zou ik ze hier ook heel blij mee maken.

wat een heerlijk maaltje is dat zeg!

Dat ziet er top uit , ook maar eens proberen 😋

Erg mooi weer Rick, die opgebonden speklappen helemaal top.
En die saus tsja al zeg ik het zelf die is, zoals de Engelsen zouden zeggen: Epic
Idd Ewald. Die saus Is epic.
Ik heb hem gemaakt zonder de bouillon en dan Is tie zoals verwacht hoog op smaak. Je mist uiteraard 500ml.....
Maar met wat extra zoetigheid Is er een hele mooie, smaakvolle saus ontstaan. Binding Is uiteraard niet meer nodig zonder de bouillon.

Toppertje Ewald. Thnx

@Ridevi71 , Rick, wat een lekkere bijdrage. Gaaf om dit op deze manier "aan het spit" te rijgen.

En dan het boek van "Good old" Beb Vuyk er bij raadplegen.
Was mijn eerste kookboek......

@Ridevi71 , Rick, wat een lekkere bijdrage. Gaaf om dit op deze manier "aan het spit" te rijgen.

En dan het boek van "Good old" Beb Vuyk er bij raadplegen.
Was mijn eerste kookboek......
thnx peter

vind het een fantastisch boek, alleen al voor de inspiratie

Jij ook al aan die lekkere pang pang kerel. Nu moet ik het ook gaan maken. Water loopt me weer in de mond. TOP

Terug
Bovenaan Onderaan