BasBQ
Beef en Steak

Aziatische Wraps

 
 
 

El Chico

Stoker
Berichten
349
Afgelopen zondag had ik gelukkig weer tijd om te BBQ-en.
Geen lange low & slow sessie, maar even snel schroeien.
Nu zijn wij hie in huis wel liefhebber van de aziatische keuken en laten we nu pas geleden een mooi recept gevonden hebben in ons nieuwe kookboek: Basisboek Aziatisch.
Hier heb ik natuurlijk wel mijn eigen draai aan gegeven om het vlees en de groenten in een wrap te serveren.
Ingredienten voor 2 personen.
- 5 el sojasaus
- 3 el poedersuiker
- 1 el plantaardige olie
- 1 el sesamolie
- 3 tenen knoflook
- 1 tl sesamzaad
- 5 lente-uitjes
- 1 el (koreaanse) chilipoeder
- 1 grote wortel
- Chilisaus
- Hoy sin saus
- 1 el honing
- 400 gam runderhaas
- 1 bakje verse tauge
- WRAPS
Meng de sojasaus in een kom met de suiker., plantaardige en sesamolie, knoflook, sesamzaad, chilipoeder en 1 schuin gesneden lente ui in een kom.
Snijd het vlees zo du mogelijk dwars op de draad (leg het een tijdje in de diepvries om het snijden te vergemakkelijken) of laat het je slager doen op de snijmachine. Doe het vlees in de kom en meng het handmatig door de marinade en laat vlees 30 minuten afgedekt rusten.
Snij ondertussen de wortel en de overgebleven lente uitjes in dunne reepjes.
Meng ondertussen 5 eetlepels Hoy Sin saus met 5 eetlepels Chilisaus en 1 eetlepel honing, zelf daarna proeven wat je zelf het lekkerste vind, iets zoeter of pittiger.
Verwarm in een pan wat olie en bak de tauge even kort, maar zorg dat hij nog knapperig blijft.
Rooster het vlees nog. 30 a 25 seconden per kant (afhankelijk van de dikte) op de BBQ.
Zelf heb ik de grillplaat van mijn gasser gebruikt die kon ik lekker heet opstoken.
Snijd het vlees daarna in reepjes en leg het vlees op een voorverwarmd bord of schaal.
Verwarm de wraps in de magnetron.
Leg 1 wrap op een bord en smeer er wat saus over, doe daarna in dunne reepjes gesneden wortel, lente ui en tauge erop en daarna een paar stukjes rundvlees.
Vouw de wrap dubbel en eet smakelijk.

c556a3885fff26bf46cecadb1c84da6f.jpg


891a05f004fcdac695766be1d9530029.jpg


2f3895206561a2ef7b39a88ba5a8c61f.jpg


af0317e1373e890ad0c54fb09ef8c0ae.jpg


8abecce91ccbe1cc8d4bf90112a7e227.jpg
 
Pfoeh dat ziet er echt heerlijk uit! Dat was vast genieten!
 
Dat lijken me echt heerlijke wraps!
 
Lekker hoor!
 
ziet er goed uit... LEKKAh
 
Dat ziet er lekker uit!
 
Vanavond naar aanleiding van je enthousiaste verhaal deze wraps gemaakt, had nog een mooi stukje Jodenhaas liggen.
Is een blijvertje, vooral de smaak van de marinade  met het vlees is echt aziatisch thuiskomen.
 
Beercanfan zei:
Vanavond naar aanleiding van je enthousiaste verhaal deze wraps gemaakt, had nog een mooi stukje Jodenhaas liggen.
Is een blijvertje, vooral de smaak van de marinade  met het vlees is echt aziatisch thuiskomen.

Beercanfan, leuk om te lezen dat het gesmaakt heeft.
 
Deze moet ik ook maar s gaan proberen!
 
Mooi gerecht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan