BasBQ
Beef en Steak

Aziatische ribbetjes

 
 
 

Cherrywood

Gemarineerd
Berichten
2.198
Ook deze bijdrage sluit naadloos aan op de "oriëntaalse week" die we hier lijken te hebben.
Toen in huize Cherrywood deze week de weekendplannen werden doorgenomen was het de bedoeling om op zaterdag te dineren met een simpel bordje nasi en op zondag op verzoek van de jongste, sparerib liefhebber en op dat punt mijn "culinaire coach" , iets met spareribs.
Plannen veranderen echter en jongste eet op zondag niet mee.......Dus dinerplan ook maar iets aangepast.
Nasi met spare ribs maar dan met een "aziatische touch" .

Nasi volgens het recept uit Het Margrietkookboek. Ribbetjes met een Aziatische touch had ik nog nooit gemaakt.
Op basis van beschikbare ingrediënten en tijd tot bereiding uit gekomen op het recept Sticky Asian Spareribs.

Ribben ontvliesd en in de rub:
IMG_20220129_112446.jpg


BBq indirecct op 105 graden met wat kersenhout.
IMG_20220129_142745.jpg


Ook nog tijd voor een bakkie koffie in stijl.
IMG_20220129_161121.jpg

Na 2,5 uur ingepakt met de marinade en wat extra boter en agavesiroop:
IMG_20220129_163705.jpg


Na 1,5 uur aflakken met restant marinade en een beetje ketjap manis.
IMG_20220129_181812.jpg


Geserveerd met eigen gemaakte nasi , gefrituurde uitjes en wat verse lente ui:
IMG_20220129_182804.jpg


Heerlijk gegeten. Jongste wilde ze niet "fall of the bone" dat was goed gelukt.
Zeker herhalen met een Oosterse kruiden mix.

IMG_20220129_155609.jpg
 
Jam jam 😋
 
Lekker hoor!

Moet ik hier ook eens proberen icm nasi. 😋😋
 
Heerlijke ribbels
 
Lekkere ribbies
 
Lekkere ribs hoor. Dat oostere ben ik icm BBQ ook erg fan van. Gaat nooit vervelen.
Had graag een baar bodjes mee gekloven top
 
Very nice ribbels. Ik ben ook niet fall off the bone met spareribs. Heb dan echt het idee dat ze tot snot gegaard zijn.
Ik heb liefhebbers van beide aan tafel. Het is zoeken naar de middenweg 😅
Lekkere ribs hoor. Dat oostere ben ik icm BBQ ook erg fan van. Gaat nooit vervelen.
Had graag een baar bodjes mee gekloven top
Ja ik merk dat zelf ook. Daarbij is afwisseling altijd goed.
M.b.t. het oosterse @Ewald heeft me pas een goed adres gegeven voor de ingrediënten dus we kunnen nu helemaal los 😄
 
Ziet er goed uit.
Asian ribs heb ik ook nog nooit gemaakt dus meteen even het recept bekeken en toen bedacht ik me ineens.... ik heb nog 4 ribben in de vriezer liggen.... dus komend weekend waarschijnlijk een keer proberen

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Mooie ribbels hoor, zien er heerlijk uit
 
Ziet er heerlijk uit. Lust ik wel.
 
prima receptje.

eigenlijk nog nooit ribben met nasi gecombineerd, geen idee waarom niet
maar dit ziet er wel heel erg goed uit zeg.
top
 
Ook deze bijdrage sluit naadloos aan op de "oriëntaalse week" die we hier lijken te hebben.
Hahah! geweldig he?
Zo bijzonder dat dit ineens zo gestart is zonder dat we het van elkaar weten, ik lach me rot.

Klinkt erg lekker, ik ga mn volgende ribbels ook eens anders bereiden dan 'gewoon' de bbq kruiden.
 
Dat ziet er geweldig uit deze ribs. Wat een oosters feestje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan