BasBQ
Beef en Steak

Asperges met een blueberry dragonsaus

 

Jacky P

Vuurmaker
Berichten
92
Op de valreep nog mijn deelname voor het witte goud foto wedstrijd, na een dag werken had ik eigenlijk geen puf meer voor, dus mezelf uiteindelijk van de bank kunnen slepen en hier het resultaat. Was al donker dus helaas geen goede foto en gehaast gemaakt, maar ach dat mag de pret niet drukken toch.

Asperges met zalm op de huid vergezeld met een blueberry dragon knoflooksaus en als finishing touch Caribbean oak rum zout.
De zalm heb ik gerubt met een zelfgemaakte rub van rozenblaadjes en lapsang souchong thee.
De asperges heb ik gewoon in de pan gekookt, want van de bbq vind ik ze echt vies. Vooral groene asperges, die krijgen dan zo’n vies laagje, anderen die ervaring ook? Of ligt dat aan mij?
tempImagebnaqLs.jpg


tempImagepXQ9o9.jpg
tempImage9MUqDo.jpg
tempImageMfvXuP.jpg
tempImageFyUFgk.jpg

tempImagen1tPmz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus je hing op de bank, had geen zin en maakte je er toen een beetje makkelijk van af? Haha, dit is vijf sterren Jacky! Geweldig!

PS ik vind gegrilde asperges de bom. Vooral groene. Veel lekkerder dan gekookt. Maar smaken verschillen. Succes met de wedstrijd!
 
Doet ie ff….

Pfff, het ziet er heerlijk uit!
 
Dus je hing op de bank, had geen zin en maakte je er toen een beetje makkelijk van af? Haha, dit is vijf sterren Jacky! Geweldig!

PS ik vind gegrilde asperges de bom. Vooral groene. Veel lekkerder dan gekookt. Maar smaken verschillen. Succes met de wedstrijd!

Ja na 9 uur staan en lopen had ik eigenlijk niet zoveel puf meer, maar toch ook wel zonde van de ingrediënten die ik had liggen, dus ik vond dat ik mezelf toch maar even moest vermannen

Hmm ik vind (vooral groene) asperges een heel vies smaakje krijgen van de bbq, niet een lekker rooksmaakje maar echt een roetsmaak ofzo. Dacht eerst dat het aan mijn eigen bbq skills lag, maar door vrienden klaargemaakt was het net zo.
Maar gister dronk ik bij een vriend limoncello en vond hem bitter smaken, maar 2 anderen vonden hem zoet dus het zal wel aan mij liggen
 
Even een late-night-diner 😋😋. Ben nieuwsgierig hoe bij jou de late-night-snacks er uit zien 😜.

Maar bosbessenpoeder? Gebruik je dat vaker?
 
Even een late-night-diner 😋😋. Ben nieuwsgierig hoe bij jou de late-night-snacks er uit zien 😜.

Maar bosbessenpoeder? Gebruik je dat vaker?
Gisteravond hadden we wagyu als late night snack 🤭
079F1E71-FF86-4F4F-B011-255E3543B635.jpeg


Ja, ik gebruik regelmatig bosbessenpoeder en ook frambozenpoeder.

Entrecote met een frambozen bearnaisesaus
067F3FB5-D1C3-4991-A6B9-FFB2192A6CF3.jpeg


Jamaican pulled chicken met spicy frambozen limoen saus
90E69F0A-E13A-4EAB-9726-DCA4965012EB.jpeg


Japanse braadworst met blueberry wasabi saus
B0F270E6-931E-4835-AC86-40CE19915764.jpeg


En pulled pork geïnjecteerd met groene appel, rum en gembersiroop en als topping een blueberry knoflook mierikswortel sausje
8B90D524-4B0A-4E0A-8B1A-E8DC46F08529.jpeg
 
Allemachtig dit maken na je te vermannen, wagyu als late night en dan de overige blueberry foto's wat een plaatjes!!!!
 
@Jacky P . Wat een schitterende foto's en dito gerechten.

Voor wat betreft de wedstrijd foto. Sjiek. Ziet er smakelijk uit. Chapeau voor creatie.

Jammer dat de asperges niet op de Q zijn geweest.
Was mi toch een beetje de essentie van het spelletje.
 
Mooie plaatjes zeg! Wat een gerechten… 🥰
 
Wat een mooie foto's, deze plaatjes en gerechten zouden niet misstaan op de kaart van een sterrenrestaurant !
 
Wat een feestje op het bord. Succes met de fotowedstrijd.
 
Poeh wat een plaatjes😍. Echt bizar wat je maakt! Respect dat je dit zo doet. Puur hobby of werk je ook in de keuken?
 
Poeh wat een plaatjes. Echt bizar wat je maakt! Respect dat je dit zo doet. Puur hobby of werk je ook in de keuken?

Thx! Puur hobby, vind het leuk om zelf smaken combinaties te bedenken.
Ik denk niet dat ik geschikt ben om in een professionele keuken te werken.
 
Thx! Puur hobby, vind het leuk om zelf smaken combinaties te bedenken.
Ik denk niet dat ik geschikt ben om in een professionele keuken te werken.
Nou dat denk ik wel hoor. Echt fantastisch wat je doet. Petje af👌🏻
 
Wat een mooie inzending weer. En een uniek smaak combi’s ook. Maar ook de rest van de foto’s ziet er fantastisch uit zeg. Genieten dit 😀
 
wauw!!!
wat een schitterende plaatjes zeg. (je heb ze toch niet uit een sjieke menukaart geknipt? ;))
Het ziet er niet alleen mooi uit maar ook nog eens erg lekker.

complimenten voor zowel de foto's als de smaak-combinaties.
Top
 
Michelin ster waardig.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan