BasBQ
Beef en Steak

Appeltaart met eigen deeg + 2e poging

Jammer man! Ik kan even niet zo snel vinden hoe lang de appeltaart erin stond, maar 190 graden is geen bizar hoge temperatuur. (Is de temperatuurindicatie van de bbq misschien niet helemaal correct?)

Ik bak erg veel patisserie, maar op de barbecue alleen simpele toetjes. Vroeg me af of de typische barbecuesmaak bij een dergelijke taart nog naar voren komt. Zo ja, dan toch maar eens proberen!
 
Mooi project. Hier moet ik ook de appeltaart nog eens over doen. Destijds vond ik hem veel te droog geworden. Wel weer een extra reden om de Q nog eens aan te steken en het over te doen
 
Laatste keer dat wij appeltaart in de pelletgril deden, ook een licht zwarte bodem.
De taart was zelf iets aan de droge kant al aan het worden, ik gaf toen de schuld aan wat te lang in de pelletgril gehad.
Had ook gewacht op een mooie bruinige bovenkant, volgende keer gaat ie er bij ons eerder af in ieder geval.
Temp bij ons was 170 graden

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Kon het niet laten om het nogmaals te proberen.

Wat doe ik anders:
- lagere temp +/- 150gr
- bakpapier aan onderzijde
- plaatsen op pizzasteen voor extra hitteschild

F68F316A-DCE2-4D92-A21F-1DA7087F8D2E.jpeg


964DF54F-E022-4ECD-A607-841B040E7B94.jpeg


3336B5D1-9C8C-4FB3-B535-447AABD08875.jpeg
 
Toptaart zo te zien, van harte

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ziet goed uit!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Echt respect. Vallen en opstaan, moet je zien wat een resultaat! Mooier kan hij niet worden!
 
Heerlijke taart. Krijg gelijk zin in appeltaart.
Mooi dat je het gelijk weer probeert. Top
 
Wow over progressie gesproken! Prachtig taartje hoor, dat is vast smullen geweest!
 
De aanhouder wint! Wat denk je dat het heeft gedaan? De temperatuur?
 
Kijk dat ziet er goed uit! Mooi dat het nu gelukt is.
 
WAUW dat is echt een prachtige appeltaart geworden 😍 mijn complimenten en wat goed dat je gelijk na de eerste mislukte poging een nieuwe poging doet(y) en was de smaak ook goed? Ik ben niet van het zoetige maar appeltaart vind ik wel erg lekker🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan