BasBQ
Beef en Steak

Appel-Paasbrood

 
 

Rocker

Pitmaster
Berichten
706
Van alles moet eens de eerste keer zijn... En vandaag was het de eerste keer dat ik een brood op mijn BBQ ging bakken, en eigenlijk uberhaupt voor het eerst dat ik zelf een brood ging bakken, met uitzondering van de tijd dat we nog een broodbakmachine hadden :)

Zonder de fotowedstrijd was ik daar vandaag vast nooit aan begonnen, dus wat dat betreft heeft die wedstrijd me wel een mooi zetje gegeven om dit eens te proberen :)
Op internet heb ik een recept uitgezocht wat ook nog eens mooi bij de tijd van het jaar was, althans... als ik de naam mag geloven! Kan voor de rest eigenlijk weinig verband vinden tussen het brood en pasen :)

Ik had mijn dochters gevraagd of ze wilden helpen, en dat wilden ze zoals te verwachten was maar al te graag...
Na het neerstallen van de ingredienten begon het met het kneden van het brooddeeg:
RLK-20130330-0003.jpg

RLK-20130330-0004.jpg


Mijn dochter met een vriendin druk bezig om de appel in stukjes te snijden:
RLK-20130330-0008.jpg

De appel met de rest van de ingredienten gemixed
RLK-20130330-0011.jpg

En een vlecht gemaakt van het brooddeeg:
RLK-20130330-0013.jpg


Het brood met de vulling mag nog even een half uurtje rijzen
RLK-20130330-0024.jpg

Dan kan ik ondertussen de bbq aansteken:
RLK-20130330-0022.jpg


En hup... de Q op!
RLK-20130330-0026.jpg

Na een klein half uurtje zag hij er zo uit, en kon hij eraf...
RLK-20130330-0028.jpg


Om vervolgens nog eenmaal te poseren voor de wedstrijd:
RLK-20130330-0032.jpg


Hij is eigenlijk voor morgen bedoeld, maar kon het vanavond toch niet laten om even te proeven... ;)
RLK-20130330-0036.jpg


Al met al een erg leuke ervaring, en leuk om eens een brood op de BBQ gedaan te hebben!
 
Oeps... had eigenlijk in High & Fast moeten staan...  :-[
 
dat ziet er uit als een heerlijk broodje, heb je hem ook al bij de wedstrijd gepost?

Ik zal hem voor je verplaatsen  :)
 
Mooi brood man! Ook voor jou de tip, volgende keer even insmeren met een losgeklopt eitje met een eetlepel melk voor mooi bruin glimmend brood.
 
Lekkere appeltaartbrood. Ik zie ook heel nauwkeurig snijwerk, geweldige dagbesteding gehad!

Maar je had geproefd zei je, maar hoe was die dan?

Enne je bbqcount mag plus een...
 
Leo zei:
dat ziet er uit als een heerlijk broodje, heb je hem ook al bij de wedstrijd gepost?

Ik zal hem voor je verplaatsen  :)
Thanks!

Heb het fotootje zojuist ook in het wedstrijdtopic gezet... voordat ik het vergeet en de maand voorbij is :D

@Dennis, Eigenlijk stond dat ook in het recept.. Maar na het rijzen ben ik helemaal vergeten om hem nog even in te smeren, wel jammer voor de foto, maar qua smaak zal het gelukkig niet zo heel veel uitmaken :)

@Emiel, hij smaakte prima! Proefde wel dat hij van de bbq afkwam en niet uit de oven. Maar had er bewust geen rookhout opgedaan omdat ik bang was dat het anders al snel teveel zou overheersen

[edit]Huh... waar is hij nou terecht gekomen?? :D Sauzen, Rubs en Marinades????
 
Het doet nog wel iets met je korst hoor. Maar het is zeker ook cosmetisch :D

Ik heb hem verplaatst naar het goede deel, maar Leo ook volgens mij, denk dat er iets niet lekker ging, gaan we nog een keer :)
 
Thanks again :D

Korstje wordt er ook iets knapperiger van denk ik?? Mocht er interesse zijn dan kan ik het recept ook wel plaatsen in het receptendeel?
 
Doe maar hoor! Altijd leuk!
 
Hij ziet er leuk uit.
Rookhout bij brood en gebak vind ik ook geen succes.
 
Dat is zeker een lekker broodje met mooie vulling Rocker, de kaneelsmaak komt bijna van het scherm hier  :)
 
Ziet er goed uit. ;D
 
Ik moet zeggen dat ik het wel voor herhaling vatbaar vind.. Sowieso dit broodje, maar ook een brood van de bbq is erg leuk om te doen! :)

RedFox zei:
de kaneelsmaak komt bijna van het scherm hier  :)
Het rook ook heerlijk hier in huis! Appel en kaneel is dan ook een prima combinatie voor lekkere geurtjes :D
 
Helaas Martin.. Er is (was) niks meer over..:D Al woon je denk ik van alle genootschapsleden wel het dichtst bij ja ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan