Van alles moet eens de eerste keer zijn... En vandaag was het de eerste keer dat ik een brood op mijn BBQ ging bakken, en eigenlijk uberhaupt voor het eerst dat ik zelf een brood ging bakken, met uitzondering van de tijd dat we nog een broodbakmachine hadden 
Zonder de fotowedstrijd was ik daar vandaag vast nooit aan begonnen, dus wat dat betreft heeft die wedstrijd me wel een mooi zetje gegeven om dit eens te proberen
Op internet heb ik een recept uitgezocht wat ook nog eens mooi bij de tijd van het jaar was, althans... als ik de naam mag geloven! Kan voor de rest eigenlijk weinig verband vinden tussen het brood en pasen
Ik had mijn dochters gevraagd of ze wilden helpen, en dat wilden ze zoals te verwachten was maar al te graag...
Na het neerstallen van de ingredienten begon het met het kneden van het brooddeeg:
Mijn dochter met een vriendin druk bezig om de appel in stukjes te snijden:
De appel met de rest van de ingredienten gemixed
En een vlecht gemaakt van het brooddeeg:
Het brood met de vulling mag nog even een half uurtje rijzen
Dan kan ik ondertussen de bbq aansteken:
En hup... de Q op!
Na een klein half uurtje zag hij er zo uit, en kon hij eraf...
Om vervolgens nog eenmaal te poseren voor de wedstrijd:
Hij is eigenlijk voor morgen bedoeld, maar kon het vanavond toch niet laten om even te proeven...
Al met al een erg leuke ervaring, en leuk om eens een brood op de BBQ gedaan te hebben!

Zonder de fotowedstrijd was ik daar vandaag vast nooit aan begonnen, dus wat dat betreft heeft die wedstrijd me wel een mooi zetje gegeven om dit eens te proberen

Op internet heb ik een recept uitgezocht wat ook nog eens mooi bij de tijd van het jaar was, althans... als ik de naam mag geloven! Kan voor de rest eigenlijk weinig verband vinden tussen het brood en pasen

Ik had mijn dochters gevraagd of ze wilden helpen, en dat wilden ze zoals te verwachten was maar al te graag...
Na het neerstallen van de ingredienten begon het met het kneden van het brooddeeg:

Mijn dochter met een vriendin druk bezig om de appel in stukjes te snijden:

De appel met de rest van de ingredienten gemixed

En een vlecht gemaakt van het brooddeeg:

Het brood met de vulling mag nog even een half uurtje rijzen

Dan kan ik ondertussen de bbq aansteken:

En hup... de Q op!

Na een klein half uurtje zag hij er zo uit, en kon hij eraf...

Om vervolgens nog eenmaal te poseren voor de wedstrijd:

Hij is eigenlijk voor morgen bedoeld, maar kon het vanavond toch niet laten om even te proeven...

Al met al een erg leuke ervaring, en leuk om eens een brood op de BBQ gedaan te hebben!