BasBQ
Beef en Steak

afzuiging, geurfilter, enz

Wellicht iets met mosterd en  maaltijd maar persoonlijk zou ik een "huis tuin en keuken " afzuigkap niet blootstellen aan langdurige vochtige omstandigheden.
De motor en verbindingen/schakelmateriaal  zijn hier niet op berekend.
Eea zal niet direct kapot gaan maar veiligheid staat mi voorop.
Sowieso verstandig de kap achter een aardlek te plaatsen.
Zelf zou ik een motorloze kap aanschaffen en een  axiaalventilator  op het dakje zetten.
Dan weet je zeker dat die combi geschikt is voor buiten en als je dan ook nog spatwaterdicht schakelmateriaal gebruikt ben je veilig bezig.


 
drdre67 zei:
Wellicht iets met mosterd en  maaltijd maar persoonlijk zou ik een "huis tuin en keuken " afzuigkap niet blootstellen aan langdurige vochtige omstandigheden.
De motor en verbindingen/schakelmateriaal  zijn hier niet op berekend.
Eea zal niet direct kapot gaan maar veiligheid staat mi voorop.
Sowieso verstandig de kap achter een aardlek te plaatsen.
Zelf zou ik een motorloze kap aanschaffen en een  axiaalventilator  op het dakje zetten.
Dan weet je zeker dat die combi geschikt is voor buiten en als je dan ook nog spatwaterdicht schakelmateriaal gebruikt ben je veilig bezig.

+1

Sowieso begrijp ik het niet dat je buiten een afzuikap gaat gebruiken, met natuurlijke ventilatie kom je net zover.
Schoorsteen /pijp op het dak en de natuurlijke trek doet de rest net als bij een open Haard.
Iets Hard grillen waarbij de boel gaat vlammen is met een afzuigkap bloedlink, de vlammen kunnen de kap ingezogen worden en de boel vliegt in de fik.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een keuken op deze manier affikt.

Voor de rest ziet het er wel heel netjes uit.
 
tja we zullen zien. Ga het binnenkort meemaken.
Ik moest sowieso iets doen aan de afwerking daar de afzuiger van de keuken netjes afgewerkt diende te worden.
Gaat het geheel niet werken dan zou ik iets anders moeten verzinnen.
Ik heb in ieder geval de afwerking en er zit een aparte 220 (groep) aansluiting dus kan nog alle kanten op.
Voor mij is het belangrijk dat de meeste rook weggezogen word en dat het dak niet zwart word.
 
Dit dus....

drdre67 zei:
Wellicht iets met mosterd en  maaltijd maar persoonlijk zou ik een "huis tuin en keuken " afzuigkap niet blootstellen aan langdurige vochtige omstandigheden.
De motor en verbindingen/schakelmateriaal  zijn hier niet op berekend.
Eea zal niet direct kapot gaan maar veiligheid staat mi voorop.
Sowieso verstandig de kap achter een aardlek te plaatsen.
Zelf zou ik een motorloze kap aanschaffen en een  axiaalventilator  op het dakje zetten.
Dan weet je zeker dat die combi geschikt is voor buiten en als je dan ook nog spatwaterdicht schakelmateriaal gebruikt ben je veilig bezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan