BasBQ
Beef en Steak

Afmetingen Kamado Joe C1 met tafels ingeklapt

Ik ben zo tevreden van mijn KJ, dat de volgende ook een KJ wordt. Ik heb maanden zitten uitpluizen welke het zou worden. Naar mijn mening zijn de KJ, GE en The Bastard zowat de leiders. Denk dat ze allemaal zeer kort bij mekaar liggen, maar de goekoperen heb ik achterwege gelaten omwille de garantie. Had bijna een Outr XL gekocht, maar die gaven maar 2 jaar garantie en de bijkomende onderdelen waren niet evident te vinden.

Maar ik heb geen flauw idee wat er aan een Green Egg zoveel beter is dan een Kamado Joe dat het de meerprijs rechtvaardigt. Heb me niet verder ook niet de verschillen bekeken omdat ik op een gegeven moment een goede klik had met een leverancier van KJ en dan enkel nog heb zitten twijfelen tussen de classic 1 en 2. Enige minpunt is de rode kleur. Ik heb een hekel aan die kleur :D

Een mini gaat het sowizo niet worden. Twijfel gewoon tussen een iets kleinere versie of een classic 2. Te groot kun je een BBQ nooit kopen, wel te klein (zeg ik ook altijd van auto's :D )

Wat dat handje helpen betreft, ga ik het even laten. Die gasbbq was ons huwelijkscadeau van mijn schoonouders doen we in 2015 in het huwelijksbootje stapten. Denk dat ze het wat lullig zouden vinden.
Nu ben ik wel benieuwd welke grote auto jij rijdt

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Nu ben ik wel benieuwd welke grote auto jij rijdt

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Euhm, die van mij is precies goed voor mijn needs en heel soms net te klein. Ik rij nu met een Tiguan omdat op die moment de Allspace nog niet verkrijgbaar was. Maar de GLB die onderweg is, is een beetje groter. Ik moet er voor mijn werk mijn plooiladder van 160cm in krijgen En dat lukt in de Tiguan net.

Toen mijn schoonvader met pensioen ging, kwam hij in zijn 3de jeugd terecht en kocht een Audi A5 Coupé en toen zei ik hem dat ook als grapje. Hij moest er mee lachen, maar ik kreeg toen regelmatig telefoon als ze iets groots gingen halen in bv de Gamma en dat het er niet in paste en of ik niet met mijn C-Crosser destijds kon komen naar de Gamma :) En toen de kleinkinderen er waren merkte hij dat het toch niet ideaal was. Dus die A5 is toen een BMW 3 break geworden.

Het is dan ook maar een grappige woordspeling. Als ik het zo nauw nam, was het een Big Joe geworden. In eerste instantie dacht ik ook van hoe groter, hoe beter. Maar met een 2de BBQ (en het samenstellen van de juiste menu) kan je dat perfect opvangen. 90% van de tijd is die large voldoende, dus was het wat overkill om dan groter te nemen.

Neemt niet weg dat ik nog steeds droom van een vette V8 pickup 😬
 
Euhm, die van mij is precies goed voor mijn needs en heel soms net te klein. Ik rij nu met een Tiguan omdat op die moment de Allspace nog niet verkrijgbaar was. Maar de GLB die onderweg is, is een beetje groter. Ik moet er voor mijn werk mijn plooiladder van 160cm in krijgen En dat lukt in de Tiguan net.

Toen mijn schoonvader met pensioen ging, kwam hij in zijn 3de jeugd terecht en kocht een Audi A5 Coupé en toen zei ik hem dat ook als grapje. Hij moest er mee lachen, maar ik kreeg toen regelmatig telefoon als ze iets groots gingen halen in bv de Gamma en dat het er niet in paste en of ik niet met mijn C-Crosser destijds kon komen naar de Gamma :) En toen de kleinkinderen er waren merkte hij dat het toch niet ideaal was. Dus die A5 is toen een BMW 3 break geworden.

Het is dan ook maar een grappige woordspeling. Als ik het zo nauw nam, was het een Big Joe geworden. In eerste instantie dacht ik ook van hoe groter, hoe beter. Maar met een 2de BBQ (en het samenstellen van de juiste menu) kan je dat perfect opvangen. 90% van de tijd is die large voldoende, dus was het wat overkill om dan groter te nemen.

Neemt niet weg dat ik nog steeds droom van een vette V8 pickup
Ik dacht even die gaat vertellen datie in een Chevy suburban rijdt oid, maar het valt nog redelijk mee dan. Zo'n GLB is wel echt een sjieke wagen trouwens. Maar ik deel wel de mening dat groter altijd beter is, ik rij zelf een Volvo 940 station en heb het nog niet meegemaakt dat iets niet paste. Een kuub hout zonder de bank plat te gooien, een driezitsbank met gewoon de kofferklep dicht, een lading hout bovenop het dak, een Kamado joe classic etc. etc. Het voordeel van een auto van bijna 24 jaar oud en meer dan 600.000km is dat die al zo gebruikt is dat je er niet meer echt zuinig op hoeft te zijn. Optisch dan hé, natuurlijk wordt de motor altijd netjes warm gereden voor het gaspedaal op de bodem gaat .

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik dacht even die gaat vertellen datie in een Chevy suburban rijdt oid, maar het valt nog redelijk mee dan. Zo'n GLB is wel echt een sjieke wagen trouwens. Maar ik deel wel de mening dat groter altijd beter is, ik rij zelf een Volvo 940 station en heb het nog niet meegemaakt dat iets niet paste. Een kuub hout zonder de bank plat te gooien, een driezitsbank met gewoon de kofferklep dicht, een lading hout bovenop het dak, een Kamado joe classic etc. etc. Het voordeel van een auto van bijna 24 jaar oud en meer dan 600.000km is dat die al zo gebruikt is dat je er niet meer echt zuinig op hoeft te zijn. Optisch dan hé, natuurlijk wordt de motor altijd netjes warm gereden voor het gaspedaal op de bodem gaat .

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Kortom rij jij met een stukje nostalgie rond. Nog zo een oerdegeleke Volvo. Daar zijn nog veel fans voor te vinden.

Bij mij zijn het firmawagens en dus ben ik wat beperkt naar budget toe, maar heb niet te klagen. Moest ik geen firmawagen hebben, reed ik wss een F150 ofwel een GLE.
Maar onze nieuwe regering gaat ‘Lichte vracht’ voor particulieren afschaffen waardoor zo een pickup onbetaalbaar wordt naar inschrijving en wegentaks.
 
Kortom rij jij met een stukje nostalgie rond. Nog zo een oerdegeleke Volvo. Daar zijn nog veel fans voor te vinden.

Bij mij zijn het firmawagens en dus ben ik wat beperkt naar budget toe, maar heb niet te klagen. Moest ik geen firmawagen hebben, reed ik wss een F150 ofwel een GLE.
Maar onze nieuwe regering gaat ‘Lichte vracht’ voor particulieren afschaffen waardoor zo een pickup onbetaalbaar wordt naar inschrijving en wegentaks.
Haha inderdaad, lekker eenvoudig en duurzaam (in mijn optiek is duurzaamheid ergens zo lang mogelijk mee doen). Afgelopen zomer nog door de apk gekomen met nul aandachtspunten, en dat voor een wagen met toen 645.000km.
Niks te klagen met zo'n baas, mooie wagens hoor! Tot nu vallen de belastingen op auto's nogal mee toch in België?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Haha inderdaad, lekker eenvoudig en duurzaam (in mijn optiek is duurzaamheid ergens zo lang mogelijk mee doen). Afgelopen zomer nog door de apk gekomen met nul aandachtspunten, en dat voor een wagen met toen 645.000km.
Niks te klagen met zo'n baas, mooie wagens hoor! Tot nu vallen de belastingen op auto's nogal mee toch in België?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Als Lichte Vracht betaal je peanuts. Enige voorwaarde is dat de laadruimte 50% van de wielbasis in lengte is. Was vooral bedoeld voor zelfstandigen die ze gebruiken voor hun job. Maar particulieren konden er ook voor genieten. In BE moeten we BIV (ongeveer zoiets als in NL de BPM) bij indienstneming betalen en dan jaarlijks taks. Voor LV is dat dacht ik elk jaar €150. BIV geen idee.
Als je hem niet meer als LV kunt inschrijven kan die BIV gerust oplopen tot €7000 en de jaarlijkSe tax naar €3000 voor bv een Ford F150 met V8. De verkoop gaat in BE in mekaar vallen van die pickups.
 
Laatst bewerkt:
Als Lichte Vracht betaal je peanuts. Enige voorwaarde is dat de laatruimte 50% van de wielbasis in lengte is. Was vooral bedoeld voor zelfstandigen die ze gebruiken voor hun job. Maar particulieren konden er ook voor genieten. In BE moeten we BIV (ongeveer zoiets als in NL de BPM) bij indienstneming betalen en dan jaarlijks taks. Voor LV is dat dacht ik elk jaar €150. BIV geen idee.
Als je hem niet meer als LV kunt inschrijven kan die BIV gerust oplopen tot €7000 en de jaarlijkSe tax naar €3000 voor bv een Ford F150 met V8. De verkoop gaat in BE in mekaar vallen van die pickups.
Pffft onze zuiderburen maken het dus ook onmogelijk om leuke auto's te rijden als ik het zo hoor.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Pffft onze zuiderburen maken het dus ook onmogelijk om leuke auto's te rijden als ik het zo hoor.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Zware SUV’s en pickups worden hier verguisd. Enerzijds door Greta aanhangers, maar ook steeds als er een ongeval met een zwaar type van die wagens gebeurt met dodelijk ongeval komt de roep weer om ze te verbieden. In BE moet je echt niet meer zijn voor auto-fun.
Thans dinsdag een afspraak voor mijn week in Maastricht bij een dealer van US cars. Kan ik weer kwijlen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan