BasBQ
Beef en Steak

Afmetingen Kamado Joe C1 met tafels ingeklapt

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Beste allemaal,

Na wat research ben ik van plan om een Kamado Joe C1 te kopen , echter kan ik nergens op internet de afmetingen vinden van deze kamado wanneer de tafels zijn ingeklapt. Ik heb een stadstuintje en buiten overdekt wegzetten is helaas niet mogelijk. Daarom wil ik hem, wanneer ik hem niet gebruik, in mijn schuurtje kwijt maar dat komt best nauw.

Weet iemand wat de afmetingen zijn van de kamado wanneer de tafels zijn ingeklapt:unsure:?

Groet,
Ralf
 
Volgens de site van Kamado Express zijn de afmetingen 118x122x71 . Dit is met uitgeklapte tafels (denk ik) Met ingeklapte tafels zal de Joe op zijn smalst een centimeter of 68/69 zijn.
 
Ik zou me dan eerder zorgen maken over de afstand tussen handvat en scharnier, want die is groter.

Net ff gaan meten.

IMG_9335.jpeg


IMG_9336.jpeg
 
Super bedankt voor de reacties en het meten! Als ik mijn stellingkast 15 cm opschuif moet het zeker gaan lukken (y):D
 
Super bedankt voor de reacties en het meten! Als ik mijn stellingkast 15 cm opschuif moet het zeker gaan lukken (y):D

Ze verkopen thans ook super goede hoezen waardoor je hem buiten kan laten staan. Die van mij staat onder de oversteek van het dak van de keuken, maar doe er wel nog steeds een hoes over. Ik heb wel de gewone hoes en niet die extra dure die tegen weer en wind kan.
 
Thanks voor de Tip! De originele kamado hoezen zijn al snel 70 euro, daarom wil ik eerst kijken of hij in hef schuurtje past. Lucht jij je kamado vaak bij gebruik van de hoes?
 
Thanks voor de Tip! De originele kamado hoezen zijn al snel 70 euro, daarom wil ik eerst kijken of hij in hef schuurtje past. Lucht jij je kamado vaak bij gebruik van de hoes?

Geen idee wat je bedoeld met luchten. Heb wel gezien dat bij mijn hoes wat verluchtingsgaten zitten, maar meestal staan alle luchtgaten van de KJ dicht van toen ik gel liet doven. Meestal haal ik uren van te voren al de hoes eraf als ik de voorbereidingen doen zoals houtskool vullen, wokkels steken, roosters klaar leggen.

Deze week heeft de hoes er zelfs niet opgezeten, heb ik deze ochtend gemerkt. Gewoon vergeten en morgen ga ik weer wat bakken, dus blijft zo staan. Maar zoals gezegd, mijn BBQ’s staan altijd overdekt.

8E3A90CB-E7F4-4630-8E60-62EA5A9EA406.jpeg
 
Voor die 70 euro meer (klinkt neerbuigend) zou ik zeker een hoes overwegen, mocht dat het argument zijn het niet te doen.

Als het zo nou komt, zou ik bang zijn voor beschadiging bij opbergen en hem alleen bij langere tijd niet gebruiken in de schuur zetten.
Je kunt ook een kleine overkapping maken al dan niet in combinatie met een hoes.
Vraag @Ewald maar eens om een foto. Mooie overkapping, die weinig ruimte in neemt.
 
Voor die 70 euro meer (klinkt neerbuigend) zou ik zeker een hoes overwegen, mocht dat het argument zijn het niet te doen.

Als het zo nou komt, zou ik bang zijn voor beschadiging bij opbergen en hem alleen bij langere tijd niet gebruiken in de schuur zetten.
Je kunt ook een kleine overkapping maken al dan niet in combinatie met een hoes.
Vraag @Ewald maar eens om een foto. Mooie overkapping, die weinig ruimte in neemt.


Dat is idd zo een punt. Ik heb al een paar keer de vraag gekregen of ik de BBQ niet wilde meenemen op verplaatsing om daar te gaan bakken. Maar geen zin om 90kg zitten rond te slepen en ga er vanuit dat dit geen goed doet. De mijne verplaats ik nu telkens 50cm naar voor of naar achter en meer niet. Ik had de hoes al liggen voordat de KJ geleverd was :D En desondanks de BBQ droog staan, pak ik ze altijd in. De Gasbbq heeft ook een hoes.
 
Dat is idd zo een punt. Ik heb al een paar keer de vraag gekregen of ik de BBQ niet wilde meenemen op verplaatsing om daar te gaan bakken. Maar geen zin om 90kg zitten rond te slepen en ga er vanuit dat dit geen goed doet. De mijne verplaats ik nu telkens 50cm naar voor of naar achter en meer niet. Ik had de hoes al liggen voordat de KJ geleverd was :D En desondanks de BBQ droog staan, pak ik ze altijd in. De Gasbbq heeft ook een hoes.

tijd om te investeren in een minimax :cool::cool:
 
Of een tweede large

Ik heb me al voorgenomen als de gasBBQ het begeeft en dat gaat er ooit wel van komen, dat ik toch wel nog een KJC2 erbij nemen ofwel een maatje kleiner. Daar ben ik nog niet uit. En dan komt er meteen ook een buitenkeuken waar ze beide netjes in passen.
 
Ik heb me al voorgenomen als de gasBBQ het begeeft en dat gaat er ooit wel van komen, dat ik toch wel nog een KJC2 erbij nemen ofwel een maatje kleiner. Daar ben ik nog niet uit. En dan komt er meteen ook een buitenkeuken waar ze beide netjes in passen.
Handje helpen is not done?

ik had toevallig bij Stijn de minimax gezien en was daarvan erg gecharmeerd. Tot dat ik de prijs zag en me af vroeg waarom dan niet gewoon een tweede large...

Maar dat is verre verre toekomst en dan nog een stukje verder. De vrouw is nog aan het acclimatiseren van de 1e
 
Handje helpen is not done?

ik had toevallig bij Stijn de minimax gezien en was daarvan erg gecharmeerd. Tot dat ik de prijs zag en me af vroeg waarom dan niet gewoon een tweede large...

Maar dat is verre verre toekomst en dan nog een stukje verder. De vrouw is nog aan het acclimatiseren van de 1e

De large is nog eens 50% duurder.
Ik heb die minimax er ook bij genomen om wat mobieler te zijn.
Mee te kunnen nemen met de oldtimer voor een picknick. een large is wat moeilijker.

Uiteindelijk mis ik niet echt een 2e large, voor mij is de minimax en large een ideale combo.
Zeker omdat ik bij de minimax ook dat onderstel genomen heb, dus hij staat ook op een aangename hoogte.
 
De large is nog eens 50% duurder.
Ik heb die minimax er ook bij genomen om wat mobieler te zijn.
Mee te kunnen nemen met de oldtimer voor een picknick. een large is wat moeilijker.

Uiteindelijk mis ik niet echt een 2e large, voor mij is de minimax en large een ideale combo.
Zeker omdat ik bij de minimax ook dat onderstel genomen heb, dus hij staat ook op een aangename hoogte.
Dat mobiele had ik dan niet over nagedacht....
Ik zie het al helemaal voor me, op een kleedje in een grasveldje, minimax, biertje en genieten bij zonsondergang
 
Handje helpen is not done?

ik had toevallig bij Stijn de minimax gezien en was daarvan erg gecharmeerd. Tot dat ik de prijs zag en me af vroeg waarom dan niet gewoon een tweede large...

Maar dat is verre verre toekomst en dan nog een stukje verder. De vrouw is nog aan het acclimatiseren van de 1e

Ik ben zo tevreden van mijn KJ, dat de volgende ook een KJ wordt. Ik heb maanden zitten uitpluizen welke het zou worden. Naar mijn mening zijn de KJ, GE en The Bastard zowat de leiders. Denk dat ze allemaal zeer kort bij mekaar liggen, maar de goekoperen heb ik achterwege gelaten omwille de garantie. Had bijna een Outr XL gekocht, maar die gaven maar 2 jaar garantie en de bijkomende onderdelen waren niet evident te vinden.

Maar ik heb geen flauw idee wat er aan een Green Egg zoveel beter is dan een Kamado Joe dat het de meerprijs rechtvaardigt. Heb me niet verder ook niet de verschillen bekeken omdat ik op een gegeven moment een goede klik had met een leverancier van KJ en dan enkel nog heb zitten twijfelen tussen de classic 1 en 2. Enige minpunt is de rode kleur. Ik heb een hekel aan die kleur :D

Een mini gaat het sowizo niet worden. Twijfel gewoon tussen een iets kleinere versie of een classic 2. Te groot kun je een BBQ nooit kopen, wel te klein (zeg ik ook altijd van auto's :D )

Wat dat handje helpen betreft, ga ik het even laten. Die gasbbq was ons huwelijkscadeau van mijn schoonouders doen we in 2015 in het huwelijksbootje stapten. Denk dat ze het wat lullig zouden vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan