BasBQ
Beef en Steak

Advies gevraagd: zalm en zeebaars

 

Steakie

Kooltjesharker
Berichten
121
Goedemiddag!

De visboer had nog maar een zeebaars, das net wat te weinig voor drie eters, heb er daarom een zalmmoot bijgenomen. Wil ze graag indirect klaarmaken. Kan dit qua temperatuur tegelijkertijd?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Ik zou demzeebaars lekker roken met appelhout. Pkaweg 45 min op 110 C. Kern 55 C.
Daarna de Q opstoken naar 189 C en de zalmmoot aan beide zijden grillen.
Succes.
 
Ik zou demzeebaars lekker roken met appelhout. Pkaweg 45 min op 110 C. Kern 55 C.
Daarna de Q opstoken naar 189 C en de zalmmoot aan beide zijden grillen.
Succes.
Dank je Peter! (y) Ga ik zo proberen! Moet ik nog iets speciaals doen om de zeebaars warm te houden tijdens het grillen van de zalm?
 
Die zalm is snel klaar hoor.
De zeebaars blijft wel warm die tijd.
Je kan er eventueel wat alufolie over leggen.
 
Dank je Peter! (y) Ga ik zo proberen! Moet ik nog iets speciaals doen om de zeebaars warm te houden tijdens het grillen van de zalm?
Zie Ghost: Rustig een biertje pakken, zalm grillen en de zeebaars niet in de zon leggen.
 
Bedankt heren!! (y) En dat biertje erbij ga ik zeker doen! :)
 
Tijd voor het biertje had ik niet, is toch net iets meer werk dan alleen een steakje grillen :). Maar dik tevreden over het resultaat zo voor de eerste keer. (y)

Zeebaars1.jpg
zeebaars2.jpg
 
Tijd voor het biertje had ik niet, is toch net iets meer werk dan alleen een steakje grillen :). Maar dik tevreden over het resultaat zo voor de eerste keer. (y)
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit. De kamado is stevig vol geladen.
Let wel op je vocht huishouding. Uit onderzoek is gebleken dat aan de Q veel vocht verdampt. Dit moet bijgevuld worden. Anders krijgt men rimpeltjes. :cool:
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit. De kamado is stevig vol geladen.
Let wel op je vocht huishouding. Uit onderzoek is gebleken dat aan de Q veel vocht verdampt. Dit moet bijgevuld worden. Anders krijgt men rimpeltjes. :cool:
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Je hebt helemaal gelijk Peet en heb ik nadien dan ook ruimschoots goedgemaakt! 😛
 
Lekker man. Jij overleeft het wel.
Ik hou er zelf ook wel van om zeebaars of dorade gewoon direct te grillen, zelfde tijd als zalm ongeveer. Gewoon direct op het rooster, boven de kolen. Niet te bang, op tijd omdraaien. Kan bijna niet mislukken en je kunt altijd nog Chinees bestellen 😂
 
Lekker man. Jij overleeft het wel.
Ik hou er zelf ook wel van om zeebaars of dorade gewoon direct te grillen, zelfde tijd als zalm ongeveer. Gewoon direct op het rooster, boven de kolen. Niet te bang, op tijd omdraaien. Kan bijna niet mislukken en je kunt altijd nog Chinees bestellen 😂
Ja idd Barbeknoei, gaan we zeker ook es proberen binnenkort. Zo'n zeebaarsje is niet te versmaden, dus zal geregeld gekocht gaan worden hier.
Ik heb nog veel leren, maar naar de Chinees moeten zou toch wel mn eer te na zijn haha :cool:!
 
Terug
Bovenaan Onderaan