BasBQ
Beef en Steak

Aberdeen Angus Picanha

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.422
Vandaag was het tijd om nog eens een nieuwe aanwinst in te wijden, een LetzQ rotisserie.

Vorige week had ik al een mooie Aberdeen Angus picanha gekocht bij Makro, dus de keuze was snel gemaakt.
df7faeabfec0c9ed85d0489ae476fc01.jpg


De fatcap van de picanha mooi kruiselings insnijden, een gedeelte bijgetrimd omdat de fatcap er iets te dik was en dan dikke steaks gesneden.
501ba7f9afeb2cd02ea4e6823ba73f94.jpg
efb8f2494f36fb736152e6e4e3d2dc1d.jpg


Dan de stukken vlees ingewreven met look en gekruid met peper en zout en op het spit geregen.
1154434e178eca28d39e15cfaf2861ef.jpg

543953f5b144464e45f0d03aaf3205e8.jpg


De Q lag intussen al aan en zat op ongeveer 180⁰. Het spit geplaatst en ingeschakeld.
2d72f34b993ae1492af66cd3b772bd61.jpg

Al snel begon het heerlijk te ruiken in de tuin en hoorde ik het smeltende vet in het lekbakje druipen en sissen wanneer er toch druppeltjes in de kolen vielen.
b6d9edf203ff36180b8e0e61421989cb.jpg

De temperatuur liep op tot een 200⁰en kon ik verder stabiel houden.
Af en toe eens een visuele inspectie en na een 40-tal minuten de thermapen mk4 erbij genomen. Regelmatig gecontroleerd en bij een kerntemperatuur van 58⁰ het spit verwijderd en het vlees nog een vijftal minutzn laten rusten.
46e1475905f0453498cea632b6adf230.jpg


Het werd een fantastische maaltijd, met wat ovengebakken champignons met look en peterselie en wat ribbelfriet uit de airfrayer.

c22014445d9a767162fa69b60a8ed6e3.jpg


Bij dit feestmaal, hoorde ook een mooi bier.
De keuze viel uiteindelijk op een Gouden Carolus whisky infused.
bd14e9c300e3e36251cf8bb9a066f9da.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
RIBBELFRIEEEEEET!!!!
Topmaaltijd
Ziet er prima uit
 
Picanha aan het spit is super lekker. En dan nog eens een fijn bier er bij, dat moet smullen geweest zijn.
 
Looking good! Ik heb het laatst ook zo klaargemaakt. Echt top!
 
Laatst bewerkt:
Looking good! Ik heb het gerust laatst ook zo klaargemaakt. Echt top!
Plan was eerst op de picanha in 1 stuk te bereiden, maar dan toch een spit besteld, en naar aanleiding van jouw post besloten om toch te versnijden tot steaks en deze aan het spit te rijgen. Ik moest toch iets kiezen om het spit mee in te wijden en een kip leek me te basic.
Dit type picanha zal hier vaker op de menu komen en dan is er geen twijfel meer over de bereidingswijze, gewoon in steaks aan het spit.
Zelfs de jongste zoon die geen fan is van alles wat op biefstuk lijkt vond het lekker.
 
RIBBELFRIEEEEEET!!!!
Topmaaltijd
Ziet er prima uit
Die ribbelfrieten had ik hier ook ergens in een aantal posts zien voorbij komen.
Bij een bezoekje aan de AH dan maar eens een zakje meegenomen.
 
Prachtig maaltje! Zo'n spit is echt een aanwinst.
Daar is mijn vrouw intussen ook van overtuigd.
Heb haar al wat plannen met dat spit uit de doeken gedaan (een basic kip aan het spit, een reuze brochette, gyros, ...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Plan was eerst op de picanha in 1 stuk te bereiden, maar dan toch een spit besteld, en naar aanleiding van jouw post besloten om toch te versnijden tot steaks en deze aan het spit te rijgen. Ik moest toch iets kiezen om het spit mee in te wijden en een kip leek me te basic.
Dit type picanha zal hier vaker op de menu komen en dan is er geen twijfel meer over de bereidingswijze, gewoon in steaks aan het spit.
Zelfs de jongste zoon die geen fan is van alles wat op biefstuk lijkt vond het lekker.
Leuk dat we elkaar hier inspireren en dat het goed in de smaak valt bij de mensen om ons heen. Super!
 
Ja mooie run deze picanha aan het spit!
Mooie foto;s, xiet er heel erg lekker uit!! (y) 🔥
 
Ziet er overheerlijk uit! En dan nog een prachtig bier erbij ook nog (y)
 
Wauw dat zijn echt schitterende stukken picanha geworden 🤩 heel mooi gemaakt zo aan het spit, zo'n spit heeft echt wel een toegevoegde waarde al ik het zo zie 🤔
 
Alleen al voor het toetje (Gouden Carolus Whisky Infused) was ik graag aangeschoven! Kritisch vraagje voor de buurman, geeft het druipende vetje niet erg veel rook?
 
Dit ziet er zeer lekker uit.
Ik heb ook nog een stuk liggen, + eeen spit, + goed weer, + een Q, +....lekker bier. EUREKA
 
Dit ziet er zeer lekker uit.
Ik heb ook nog een stuk liggen, + eeen spit, + goed weer, + een Q, +....lekker bier. EUREKA
Je ziet, je hebt niet veel nodig voor een feestje ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan