Ik ben al enige tijd in het bezit van een Weber CSG. Deze heb ik al redelijk wat keren gebruikt maar het aansteken blijft een uitdaging.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de brandstof lag, maar dit lijkt het niet te zijn. Als het eenmaal goed brand, dan brand het goed door. Vaak gaat het eerste stukje mot wel makkelijk aan maar dooft de mot na enkele minuten.
Eigenlijk altijd vul ik de CSG helemaal vol tot aan het gat waar je hem moet aansteken. De laatste keer geprobeerd te vullen tot iets voor het gat in de hoop dat het voor wat meer zuurstof zou zorgen maar dit ging net zo moeizaam.
Ik heb al verschillende manieren van aansteken geprobeerd:
In eerste instantie dacht ik dat het aan de brandstof lag, maar dit lijkt het niet te zijn. Als het eenmaal goed brand, dan brand het goed door. Vaak gaat het eerste stukje mot wel makkelijk aan maar dooft de mot na enkele minuten.
Eigenlijk altijd vul ik de CSG helemaal vol tot aan het gat waar je hem moet aansteken. De laatste keer geprobeerd te vullen tot iets voor het gat in de hoop dat het voor wat meer zuurstof zou zorgen maar dit ging net zo moeizaam.
Ik heb al verschillende manieren van aansteken geprobeerd:
- Wokkel voor het gat geplaatst, maar dat is echt overkill en het vuur slaat over naar een binnenste ring. Geen goeie methode dus.
- Aansteken met waxinelichtje voor de opening. Dit werkt ook niet handig.
- Aansteken met zo’n lange aansteker werkt wat lastig. De vlam gaat net als bij een waxinelichtje omhoog en je kan het vuur niet ‘onder’ de opening houden.
- Het aansteken met een crème brûlée brander — dit werkt nog het beste maar de goedkopere crème brûlée brandertjes werken al heel snel niet meer goed.