BasBQ
Beef en Steak

Aanslag op Kamado en vilt "pluist"

 

2dehans

Kooltjesharker
Berichten
148
Hallo,

Sinds 2-3 weekjes een kamdado Joe en al een paar gerechten gemaakt. Low en slow en een paar "normale" gerechten.

Het viel mij op dat mijn rooster en met name de ring welke mijn lossen delen van mijn fire-basket bij elkaar houdt erg zwart en vies is.
Is dat normaal na zo'n korte tijd?

Verder viel mij op dat het vilt aan een kant pluist. Ik snap niet zo goed hoe dit kan. Het is niet dat ik daar met een borstel zit of iets anders... Iemand een idee hoe dit kan?

Verder bevalt de Kamado me super. Resultaat is om van te smullen met alle leuke tips die te vinden zijn op dit forum en internet.

Foto 1: smerig :-(
Foto 2: pluizig vilt onderschaal
Foto 3: pluizig vilt deksel

YDLHb3bMRsyueJZiNxxetQ.jpg


JS5aCR7WS%maZe0v3qejZA.jpg


xFKb0%zPST2Z7HBHLWmOew.jpg
 
Denk dat vet vh eten is gedruppeld aan een van beide viltranden? En bij t opendoen van elkaar is losgetrokken? Zou wellicht een verklaring zijn Ik heb zelf de kj2 en een glasfiber gasket.. dus nergens last van.

Vuiligheid: meer gebruiken, zie je t vanzelf niet meer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Denk dat vet vh eten is gedruppeld aan een van beide viltranden? En bij t opendoen van elkaar is losgetrokken? Zou wellicht een verklaring zijn Ik heb zelf de kj2 en een glasfiber gasket.. dus nergens last van.

Vuiligheid: meer gebruiken, zie je t vanzelf niet meer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Denk inderdaad ook eten er tussen. En viezigheid hoort erbij

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Vrees ook dat er eten of iets dergelijks tussen is gekomen.
 
Een schone kamado is een ongebruikte kamado. šŸ¤£
 
of van de winter open getrokken toen hij aangevroren was, is mij al eens overkomen.
 
Viezigheid -> keer echt heet stoken. Dan is hij weer schoon.
 
Saus of iets dergelijks op je vilt gedruppeld en daarna gekarameliseerd en het geheel losgetrokken. Met vet zal het zo'n vaart niet lopen.
Leg je eten op die ring? Nee? Dan is er niets aan de hand. Als je roosters maar schoon zijn :D Maar ik herken het hoor. Het valt in mijn Classic 3 nu ook op. Ach, vaker barbecueĆ«n dan is het egaal zwart en merk je er niets meer vanšŸ˜œ
 
Terug
Bovenaan Onderaan