BasBQ
Beef en Steak

Aanschaf kamado

Omeloeks

Tondelzoeker
Berichten
4
hoi allemaal,
Na veel speurwerk en lezen van BV's dit forum ben ik er denk ik uit wat voor kamado het wordt.
Afgelopen zaterdag ben ik bij de dealer van kamadojoe classic geweest in Almere.
Prijstechnisch en kwalitatief (onderdelen die je er standaard bij hebt) lijkt mij dit de beste optie.
( hij liet me ook nog de bigjoe zijn,tjonge wat een beest). Graag wil ik van jullie weten of er andere vergelijkbare opties zijn.
Mvg
Jan
 
Je moet op je eigen gevoel afgaan, ik persoonlijk vind het wisselen tijdens een sessie van indirect naar direct met een ronde Kamado best een gedoe.

Initial sear en End sear komt bij mij zeer geregeld voor en om dan steeds die platesetter eruit te vissen of erin te leggen tijdens de sessie.......

Ik heb daarom gekozen voor de Primo Oval XL, die kun je net als een weber in 2-en delen (direct en indirect)
Ben er na 3 jaar nog steeds helemaal verliefd op.
 
Ik heb ook ee classic Joe, geweldig apparaat dat ook makkelijk is op te delen in een direct en indirect deel. In vergelijking met de primo hou je dan behoorlijk wat geld over om vlees van te kopen.
 
Ewald zei:
Je moet op je eigen gevoel afgaan, ik persoonlijk vind het wisselen tijdens een sessie van indirect naar direct met een ronde Kamado best een gedoe.

Initial sear en End sear komt bij mij zeer geregeld voor en om dan steeds die platesetter eruit te vissen of erin te leggen tijdens de sessie.......

Ik heb daarom gekozen voor de Primo Oval XL, die kun je net als een weber in 2-en delen (direct en indirect)
Ben er na 3 jaar nog steeds helemaal verliefd op.

Ik heb een BGE waar ik heel blij mee ben.
Maar ik kan me het voordeel wat je beschrijft van een Primo Oval goed voorstellen.
 
Keuzes keuzes... ;) tot nu toe heb ik zoveel gelezen maar tot nu toe geen echte keuze kunnen maken. Het is lastig zeker bij zoveel keuzes.
 
Ik was toentertijd in de gelukkige situatie dat ik met verschillende Kamado's heb mogen spelen, dat maakt de keuze stukken gemakkelijker.
Dat je voor sommige merken (BGE / Primo) diep in de buidel moet tasten is waar, maar het is een investering voor zeker 20 jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan