BasBQ
Beef en Steak

Aanbieding Fire up houtskool bij Gamma

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.071
Ik was gisteren bij de Gamma en zag dat de fire up 10 kilo restaurant houtskool in de aanbieding is, welliswaar niet in de gele zak maar volgens de verpakking wel restaurant kwaliteit

20200726_121427.jpg
 
Toch maar eens een zak halen. Bedankt voor de tip.
 
thanks. goeie tip
 
die quebracho ga ik iig eens halen. Hoe is de standaard Fire up?? Het is acacia zie ik in de beschrijving.. Vooral de rookvorming vind ik wel belangrijk
 
Ik heb de fire up (groene zak) meegenomen. Afgelopen weekend in de weber geprobeerd. Ik vind dat er veel rook vanaf komt. Na een tijd bijna rook en geurloze kokosbriketten viel de houtskool dus wel tegen. Misschien is de ervaring voor anderen anders maar ik wordt er na 1 keer proberen nog niet heel erg blij van.
 
Ik heb dezelfde ervaring met die groene zakken, het spul is veel te klein voor de kamado, rookt en stinkt enorm en is ook erg snel opgebrand.
 
Had zo'n groene zak liggen omdat ik die op mijn vorige BBQ gebruikte.
Net mijn nieuwe Kamado Joe Classic 1 voor het eerst aangestoken met inbrand sessie en deze gebruikt zonder vlees.

Vind hem ook niet lekker ruiken. Ga ik dit proeven in mijn vlees als ik daarmee ga bakken? Of nog erger trekt dit in het keramiek dat dit vieze smaak af blijft geven aan mijn vlees?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorig jaar 3 van die bruine zakken gehaald. Een restant dit jaar opgemaakt in de kamado (die had ik vorig jaar nog niet ) vind het geen oneven houtskool. Zal alleen wel ver het laatste zijn wat ze hebben denk ik. Dacht begrepen te hebben dat ie uit assortiment gaat. De stukken zijn wel heel divers in formaat en wat meer rookvorming dan Dammers.
 
Dat ze snel opbranden en wat roken vind ik minder erg als ik ze op moet maken. Maak me meer zorgen dat ik mijn Kamado en vlees ermee kan verpesten.
 
De fire up van de gamma vind ik persoonlijk waardeloos. Allemaal kleine stukjes. En dan echt zo klein dat ze door je kolenmand vallen.
 
Dat gelukkig niet. Grote stukken waren verder prima maar schaars in de zak die ik had. Die briketten van dezelfde lijn vond ik wel erg stinken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan