BasBQ
Beef en Steak

a la minute hasselback met a la minute picanha

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
soms heb je ineens een bbq maar gaat het regenen en heb je eigenlijk al honger, dus dan is er geen tijd voor fratsen, rubs maken, of rauwe aardappel op de bbq leggen. tenminste dat dacht ik laatst. laat ik nou toevallig nog een ongeopende bus steak rub hebben liggen, souvenir dat ik kreeg van een vriendin die in de states op vakantie was. en hasselback, ik dacht dat duurt me te lang, dus ik heb de aardappel stiekum even voorgepoft in de megatron voor ik ze op de bbq gooide. en als de slager dan nog maar een zielig restje (ahum) picanha heeft liggen, dan kan het ineens allemaal als een soort jamie 30 minute meal op de grill!

DSCN0888.JPG


DSCN0891.JPG


DSCN0898.JPG


ja kijk, in 30 minutes meals heb je geen tijd om vetrandjes te gaan staan trimmen ofzo hoor.

DSCN0899.JPG


vlammen gaat lekker snel dus dat kon er nog net vanaf

DSCN0904%252520%2525282%252529.JPG


vlees rusten ging nog net, onder loud gegrom van twee imploderende maagjes rond de tafel

DSCN0910%252520%2525282%252529.JPG


DSCN0915.JPG


het smaakte allemaal helemaal top weer! heerlijk stukje vlees. omdat ik net verhuisd ben moest ik de nieuwe buurtslager eens uitproberen, nou die valt niet tegen. en dat afdakje bij de bbq, echt heeeeeeeerlijk.  :)

alleen die rub, tsja, ik zou hem niet snel weer op een stuk koe gooien. erg veel paprika naar mijn smaak. maar ik denk wel dat ik hem als basis pak voor een nieuwe batch mariekens mega magic soul dust rub, aangelengd met kruiden. ik gebruik deze rub dan in plaats van paprika, zout en suiker in een rub recept.
 
lekker hoor.

picanha +1

hoe lang heb je de hasselback's in de tron gedaan en daarna op de q?
scheelt volgens mij een berg tijd
 
Ridevi71 zei:
hoe lang heb je de hasselback's in de tron gedaan en daarna op de q?
scheelt volgens mij een berg tijd

ik had ze 6 minuten genuked, en toen waren ze gaar. ik denk dat iets korter (net gaar of nog net niet) misschien beter zou zijn, nu was het lastig om ze heel mooi te snijden. of eerst snijden en dan garen dat is misschien makkelijker. licht natuurlijk aan het vermogen van de magnetron en aan de hoeveelheid aardappel die je erin gooit.

ik prik ze wel altijd een paar keer met een vork als ik aardappel in de magnetron pof, dat schijnt te horen...
 
Marieken zei:
Ridevi71 zei:
hoe lang heb je de hasselback's in de tron gedaan en daarna op de q?
scheelt volgens mij een berg tijd

ik had ze 6 minuten genuked, en toen waren ze gaar. ik denk dat iets korter (net gaar of nog net niet) misschien beter zou zijn, nu was het lastig om ze heel mooi te snijden. of eerst snijden en dan garen dat is misschien makkelijker. licht natuurlijk aan het vermogen van de magnetron en aan de hoeveelheid aardappel die je erin gooit.

ik prik ze wel altijd een paar keer met een vork als ik aardappel in de magnetron pof, dat schijnt te horen...

ok
dank je.
 
wel een goed idee om de aardappel eerst ff te nuken, goed idee voor bij een burger of de sate.
 
Mooi en snel  ;) gedaan hoor!
 
Leuk , lekker , zo kan het dus ook als je even geen tijd maar wel trek hebt in iets lekkers. ;)  :) !
 
Lekker Mariek, da's Fast Food op Niveau! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan