BasBQ
Beef en Steak

9 kilo Pulled pork uit de rookoven (1e keer)

 
 

Viola

Stoker
Berichten
325
Omdat we nog steeds aan huis gebonden zijn en je toch wat moet doen op een mooie zaterdag heb ik de rookoven weer op zijn plekje laten zetten. Oproep in de vriendenapp gedaan wie er nog iets had voor een lange low en slow sessie dus de koelkast lag snel vol. Voor dit keer wilde ik pulled pork maken met een zelfgemaakte rub uit een boek van Steve Raichlen. Hier bleek meer belangstelling voor dus uiteindelijk gingen er 3 procureurs op van rond de 3 kilo en een flinke lamsschouder (met Ras al Hanoutkruiden). Tussendoor nog wat kipfiletjes en een lamsbout gerookt maar daar zijn geen foto’s van dus dat is niet gebeurt.
Om 8:15 gestart met warmstoken van de oven, het viel best tegen om hem op 120 graden te krijgen vanwege de kou. Ik heb uiteindelijk grotere blokken kersenhout gebruik omdat ik anders helemaal niet weg kon lopen (en af en toe binnen opwarmen was wel nodig). Toen was ik wel een beetje jaloers op de kolenstokers die zonder problemen een paar uur weg kunnen bij hun Q. Ik kan maximaal een half uurtje weg, misschien toch maar eens kijken of ik hem ook warm genoeg krijg met wat kolen erbij.
Rond 17:30 uur was de eerste procureur klaar. Om 18:00 uur ging de laatste eraf en konden alle creaties gelukkig ruim voor de avondklok opgehaald worden. Met een zacht broodje en koolsalade is er van genoten en de vriezer zit voorlopig weer vol.
Natuurlijk nog wat foto’s van het hele gebeuren.

8CE1F386-72DB-4ECE-A2F8-2AD56BB60281.jpeg


18C43033-7AD7-4BC8-A10B-232267FC2890.jpeg


FB8FA235-8F04-4E74-A2EA-F26C9B3FD13F.jpeg


0E1724F8-4069-4F68-A2F8-1793D8490151.jpeg


2327EAE1-8E48-4263-8E0C-5650247E0A5C.jpeg


4A65B3DB-815B-4921-91A8-41DCD588E719.jpeg


21C7540A-1E3E-4D7D-AA7C-E724683957BC.jpeg


F2D10C2C-6108-4340-A77C-DA77C845C591.jpeg
 
Laatst bewerkt:
ziet er gaaf uit ! en het resultaat mag er wezen ! mooie rookoven ook.
 
Zo mooie rookoven hoor!
Keurig gedaan.
 
Mooi verhaal bij de foto’s. Ziet er prachtig uit. Hebben je vrienden je echt zo lang ik de kou laten staan. ☹️ Ik heb met je te doen....
 
Mooi verhaal bij de foto’s. Ziet er prachtig uit. Hebben je vrienden je echt zo lang ik de kou laten staan. ☹️ Ik heb met je te doen....
Hahaha, zij zijn allemaal erg blij met mijn hobby. Uiteraard is het veel leuker als je aan het eind van de dag met zijn allen de gemaakte gerechten kan delen maar het is nu helaas niet anders. Gelukkig heb je op deze manier ook wel contact met elkaar.
 
Heerlijk om die brute bak weer aan het werk te zien!
 
Ziet er goed uit! Ik had vandaag in een app gevraagd er buren interesse hebben in pulled pork aankomende vrijdag...6kg Boston butt is onderweg en 20 angus burgers voor extra memphis burgers

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Wederom fraai gedaan! Ik ben juist jaloers op de smoker en het hele gevoel dat zoiets geeft haha.
 
Ziet er goed uit! Ik had vandaag in een app gevraagd er buren interesse hebben in pulled pork aankomende vrijdag...6kg Boston butt is onderweg en 20 angus burgers voor extra memphis burgers

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Leuk om de buren bij je hobby te betrekken, ook geen klachten over rook meer waarschijnlijk 😉
 
Leuk om de buren bij je hobby te betrekken, ook geen klachten over rook meer waarschijnlijk
Toen er nog geen covid was hadden we hier geregeld straat feestjes waar ik voor het eten zorg. Dus als dat straks nog steeds willen, dan moeten ze ook niet klagen over rook haha.
Ik hoor hooguit af en toe een raampje dicht gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
dit is een hele mooie pp geworden zeg. en vooral een hele sociale
netjes gedaan
 
Wat fijne om z’n dikke smoker aan het werk te zien. En ook lekker vol leggen. Gebruiken waar ie voor gemaakt is top.
Jullie hebben lekker zitten smullen. Lekker buiten stoken is rijkelijk beloond .
 
Sorry, helemaal gemist. Mooie run.
Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan