Beef en Steak

5kg pulled pork voor het knorretje

Kofi

Tondelzoeker
Als de gelegenheid zich voordoet, kan ik net zo goed meteen voor het knorretje gaan 🐷🔥

Voor een feestje binnenkort alvast pulled pork gemaakt. Twee procureurs van ongeveer 2,5 kilo gehaald en de avond van tevoren in de rub gezet. Gewoon een standaard Apollo pulled pork rub gebruikt die ik nog had liggen. Daarna de methode van Noskos gevolgd en ze een nachtje in de koelkast laten staan.

Vanmorgen om half 8 de BBQ opgestookt en ze lekker low & slow laten draaien op kersenhout. Na een uurtje of 5 de glaze erop gedaan, gemaakt van BBQ-saus met chipotle en honing.

Rond de 96 graden mochten ze eraf en daarna nog een paar uurtjes laten rusten in de koeltas. Dit is denk ik de beste pulled pork die ik tot nu toe heb gemaakt. Echt supermals en sappig geworden. Alleen had van mij de rookring en rooksmaak nog nét wat prominenter mogen zijn. Op de een of andere manier rookte hij deze keer minder lekker dan normaal.

Ondanks wat temperatuurschommelingen door mindere kolen was het eindresultaat juist beter dan eerdere sessies. Geen idee waar dat precies aan ligt, maar ik klaag niet 😄

Binnenkort gaat ie op een bolletje met een koolsalade.

Foto’s hieronder 📸

IMG_3774.jpeg

IMG_3776.jpeg

IMG_3777.jpeg

IMG_3778.jpeg

IMG_3787.jpeg

IMG_3793.jpeg

IMG_3795.jpeg

IMG_3797.jpeg

IMG_3798.jpeg

Ziet erg goed uit! Lekker voorraadje.

Alvast gefeliciteerd met je knorr

• Leuk
Waarderingen: Kofi
Lekker hoor! Gefeliciteerd!!
Wat vond je beter / minder dan de vorige keer?

Een procureur is een groot stuk vlees soms zijn ze wat vetter soms wat droger. Heeft allemaal effect op je smaak, malsheid, hoe je kruiden pakken etc.
Mede hierdoor blijft het koken / BBQ-en boeiend.
We zijn allemaal "gedoemd" om die éne keer dat het zo lekker was telkens weer te verbeteren of te evenaren.
En tegelijkertijd dankbaar te zijn en vrede te hebben met het resultaat van elke sessie op zich.
Eigenlijk benieuwd wat Marcus Aurelius hier over schrijft.......:unsure:;)

Mooie Pulled Pork, begrijp alleen niet waarom er zoveel mensen geil zijn van een rookring.
Totaal geen toegevoegde waarde.
Wil je hem wel graag hebben, volgende keer een gedeelte van of al het zout vervangen door colorozo, (max 2% colorozo) nachtje in de koelkast en dan krijg je een hele mooie zelfgemaakte ookring zonder R dat dan weer wel.

Desalnietemin gefeliciteerd met je welverdiende knor

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan