Ruim 7 weken geleden kwam ik bij mijn plaatselijke slager en zag tot mijn grote verbazing dat hij eem droogkast had aangeschaft. Na wat heen en weer gepraat zou de slager een mooie cote de boeuf voor mij in de kast hangen. Gisteren was het zover, mijn stuk werd "schoon" gesneden en ik blij naar huis.
Vandaag de iet wat koude Q aangestoken en als eerste de paddenstoelen gegrilled, daarna de cote eerst indirect verwarmd tot ongeveer 30 graden, daarna op zeer hoog vuur strepen getroken en het vlees nog even laten rusten.
We hebben heerlijk gegeten, maar we vonden unaniem dit stuk vlees zeker niet lekkerder dan een goede bavette of een "normale" cote de boeuf

Zo zag de Q er vanochtend uit

Paddenstoelen grillen

De cote indirect verwarmen

Het was best fris buiten

Strepen staan er best aardig op

Lekker met courgette en gebakken aardappels
Bedankt weer voor het kijken
Vandaag de iet wat koude Q aangestoken en als eerste de paddenstoelen gegrilled, daarna de cote eerst indirect verwarmd tot ongeveer 30 graden, daarna op zeer hoog vuur strepen getroken en het vlees nog even laten rusten.
We hebben heerlijk gegeten, maar we vonden unaniem dit stuk vlees zeker niet lekkerder dan een goede bavette of een "normale" cote de boeuf

Zo zag de Q er vanochtend uit

Paddenstoelen grillen

De cote indirect verwarmen

Het was best fris buiten

Strepen staan er best aardig op

Lekker met courgette en gebakken aardappels
Bedankt weer voor het kijken