BasBQ
Beef en Steak

50 dagen dry aged cote de boeuf

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Ruim 7 weken geleden kwam ik bij mijn plaatselijke slager en zag tot mijn grote verbazing dat hij eem droogkast had aangeschaft. Na wat heen en weer gepraat zou de slager een mooie cote de boeuf voor mij in de kast hangen. Gisteren was het zover, mijn stuk werd "schoon" gesneden en ik blij naar huis.
Vandaag de iet wat koude Q aangestoken en als eerste de paddenstoelen gegrilled, daarna de cote eerst indirect verwarmd tot ongeveer 30 graden, daarna op zeer hoog vuur strepen getroken en het vlees nog even laten rusten.
We hebben heerlijk gegeten, maar we vonden unaniem dit stuk vlees zeker niet lekkerder dan een goede bavette of een "normale" cote de boeuf

Zo zag de Q er vanochtend uit


Paddenstoelen grillen


De cote indirect verwarmen


Het was best fris buiten


Strepen staan er best aardig op


Lekker met courgette en gebakken aardappels

Bedankt weer voor het kijken
 
 
Ziet er heerlijk uit ;)
 
O, dat had ik niet verwacht, dat het eigenlijk een beetje tegenviel. Want daar komt het toch op neer, als ik het zo lees? Ik vind het wel een beetje mager stuk vlees, welk ras was het?
 
had het best wel even willen proeven
 
Het ziet er lekker uit! :) :)
Maar de cote an sich lijkt niet echt dry aged. Ik zou meer weggesneden droog schade verwachten en een andere kleur en glans op het vlees.
 
Dominique zei:
O, dat had ik niet verwacht, dat het eigenlijk een beetje tegenviel. Want daar komt het toch op neer, als ik het zo lees? Ik vind het wel een beetje mager stuk vlees, welk ras was het?
Een MRIJ koe (Maas, Rijn, IJssel koe uit Berkel!!!), viel inderdaad een "beetje" tegen. Eigenlijk veel te veel geld voor dit stuk vlees. Geef het de volgende keer liever uit aan een Amerikaans stuk vlees
 
2Bushy zei:
Het ziet er lekker uit! :) :)
Maar de cote an sich lijkt niet echt dry aged. Ik zou meer weggesneden droog schade verwachten en een andere kleur en glans op het vlees.
Slager heeft het vlees "schoon gesneden". Er is aan 1 zijde behoorlijk wat vanaf gesneden. Vlees was rauw prima te eten
 
McPeet zei:
2Bushy zei:
Het ziet er lekker uit! :) :)
Maar de cote an sich lijkt niet echt dry aged. Ik zou meer weggesneden droog schade verwachten en een andere kleur en glans op het vlees.
Slager heeft het vlees "schoon gesneden". Er is aan 1 zijde behoorlijk wat vanaf gesneden. Vlees was rauw prima te eten
Was het stuk nog in de been of al uit gebeend?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
2Bushy zei:
McPeet zei:
2Bushy zei:
Het ziet er lekker uit! :) :)
Maar de cote an sich lijkt niet echt dry aged. Ik zou meer weggesneden droog schade verwachten en een andere kleur en glans op het vlees.
Slager heeft het vlees "schoon gesneden". Er is aan 1 zijde behoorlijk wat vanaf gesneden. Vlees was rauw prima te eten
Was het stuk nog in de been of al uit gebeend?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Was nog in het been, gisteren uitgebeend

 
Moet over het algemeen zeggen dat als ik Dry aged steak bij mijn slager haal (30dagen geloof ik) dat deze in mijn beleving super mals is.

Ziet er wel lekker uit.
 
Maccie (spongebob) zei:
Moet over het algemeen zeggen dat als ik Dry aged steak bij mijn slager haal (30dagen geloof ik) dat deze in mijn beleving super mals is.

Ziet er wel lekker uit.
Het vlees was ook echt super mals, maar ik had meer van de smaak verwacht. Een "standaard" boeuf die ik bij de Sligro haal is ook mals. Echt veel verschil zat er niet in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan